fbpx
Medya Akademi, Ankara Ofisi
ODTÜ Teknokent

Kurumsal Sosyal Medya Yönetimi Şirketinize Neler Vadediyor?

Dijital pazarlama ve sosyal medya son yıllarda sıklıkla adından söz ettiren bir kavram. Peki, kurumsal sosyal medya yönetimi şirketiniz için gerçekte neler vadediyor? Bu makalede dijital pazarlamanın şirketlerin kaderini nasıl değiştireceğini, örneklerle göstermek istiyoruz.

Dijital pazarlama nedir?

İşe önce kavramlarla başlayalım. Dijital pazarlama nedir, ne ifade eder? Medya Akademi tarafından yayınlanan “Dijital Pazarlama Sözlüğü“nde bu kavram şu şekilde ifade ediliyor: “Dijital mecraları kullanan ve tüm pazarlama yöntemlerini dijital ortamlarda gerçekleştiren pazarlama yöntemi. Dijital pazarlama, web 2.0 ile yeni bir boyut kazanmış ve etkisini artırmıştır. Dijital pazarlamayı doğru ve etkin kullanan tüm şirket, kurum, kuruluş ve kişiler piyasanın rekabet ortamında büyük avantajlar sağlamaktadır.

Bu çerçevede dijital pazarlamanın, aslında pazarlamdan temel farkının kullandığı mecralar olduğunu söyleyebilir. Bu mecra farkı; internet ve sosyal medya kullanım oranlarının Türkiye gibi yoğun olduğu ülkelerde dijital pazarlama yapan şirketlere büyük avantajlar sağlamaktadır.

Dijital pazarlamanın kapsamında neler var?

Dijital pazarlama oldukça kapsayıcı, içerisinde pek çok farklı çalışma alanı barındıran bir kavramdır. İnternet pazarlaması, sosyal medya pazarlaması, e-posta pazarlaması, web tasarımı, kullanıcı deneyimi tasarımı, arama motoru optimizasyonu ve son yıllarda önemini iyice artıran internet ve sosyal medya reklamcılığı dijital pazarlamanın kapsamına giren alanlardır.

Dijital pazarlama bütünsel bir yaklaşımı gerekli kılar. Dijital mecralarda yapacağınız bir pazarlama faaliyetini sadece web sitenizi ya da sadece belirli sosyal mecraları kullanarak başarıya ulaştırma şansınız çok az olacaktır. Strateji geliştirirken çok boyutlu düşünmeli ve bu alanın kapsamına giren hemen her alanda çalışma yapmalısınız. Örneğin iyi bir web sitesi hazırlamalı, bu sitenin arama motoru optimizasyonunu sağlamalı, siteyi içerikçe zengin bir blogla desteklemeli, sosyal mecralarda aktif olmalı ve dijital reklamları kullanmaya başlamalısınız. Sadece bunlarla da sınırlı kalmayarak e-posta pazarlama ve diğer alanlarda da faaliyet göstermelisiniz.

Dijital pazarlama ve kurumsal sosyal medya yönetimi şirketlerin kaderini nasıl değiştiriyor?

Türkiye’de son 5 yıldır aşamadığımız ekonomik kriz ve bunun üzerine gelen Covid-19 salgını pek çok şirketi oldukça zorladı. Ne yazık ki on binlerce şirket faaliyetlerine son verirken, ayakta kalanlarsa zorlu bir mücadeleye girişti.

Bu süreçte Medya Akademi‘de kurumsal sosyal medya yönetimi alanında yüzlerce şirkete danışmanlık ve eğitim hizmetleri sunduk. Pek çok şirketin kaderinin dijital ile değiştiğine mutlulukla tanık olduk. Farklı sektörlerden çok iyi sonuçlar aldık.

Peki, dijitali kullanmak şirketlerin kaderini nasıl değiştiriyor? Öncelikle bir durum tespiti yapmakta fayda var: Bundan 20-30 yıl öncesinde kaliteli ve uygun fiyatlı ürünler sunmak başlı başına yeterli olabilirdi. İyi bir mal ya da hizmet sunuyorsanız, piyasa bunu kısa sürede benimsiyor ve yoğun olarak talep ediyordu. Ancak bugün hemen herkes üretiyor ya da yurt dışından iyi ürünler ithal edebiliyor. Bu durumda ise üretenler değil, elindeki mal ve hizmeti iyi pazarlayabilenler başarılı oluyorlar.

Günümüzde dünyanın en iyi malını üretseniz ya da ülkeye getirseniz de bu tek başına hiçbir şey ifade etmiyor. İyi pazarlanamayan bir ürün ya da hizmetin günümüzde hiçbir anlamı yok! Kaliteli ve uygun fiyatlı ürün ya da hizmet sunmaktan daha önemli bir şey varsa bu da pazarlama olacaktır.

Dijital bu aşamada önemli çünkü artık Dünyanın büyük bölümü internet erişimine sahip. İnsanlar zamanlarının büyük bölümünü internette ve özellikle de sosyal medyada geçiriyor. Eğer şirketiniz bu mecralarda yeterli yoğunlukta ve doğru şekilde yer alıyorsa; milyonlarca insana ulaşabiliyorsunuz.

Dijital pazarlamaya giriş

Dijital pazarlama ile kurumsal sosyal medya yönetimi alanına girmek ve bu alanda şirketinizi daha iyi bir yere taşımak geri dönüşü oldukça yüksek bir yatırım olacaktır. Bu çerçevede şirketinizi dijital mecralarda en iyi şekilde yansıtmak, markanıza güç katmak ve satışlarınızı artırmak için mutlaka dijital pazarlama alanındaki kurumsal yetkinlik seviyenizi artırın.

Bu konuda Medya Akademi Yayınları olarak yayınladığımız, Okan Yüksel‘in alanında çok satanlar listesindeki “Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya” kitabını öneririz. (Kitapyurdu, D&R, Idefix, Amazon) Sonrasında ise Medya Akademi veya yetkin bir kuruluştan danışmanlık ve eğitim hizmetleri almanızı tavsiye ederiz.

Medya Akademi’nin danışmanlık ve eğitim hizmetleri için ilgili sayfaları inceleyebilir veya iletişim sayfasından bize doğrudan ulaşabilirsiniz.

Unutmayın ki dijital pazarlama ve e-ticaret konularında hiçbirimizin geç kalma lüksü yok. Ne kadar hızlı hareket edersek, o kadar iyi sonuçlar alabiliriz.