Dijital Pazarlama Nedir? Kapsamına Neler Girer? | Medya Akademi

Dijital pazarlama ve sosyal medya son yıllarda önemini oldukça artıran iki kavram. Peki sıklıkla farklı kavramlarla karıştırılan dijital pazarlama nedir? Dijital pazarlamanın kapsamına neler girmektedir? Sosyal medya bir dijital pazarlama mecrası mıdır? Tüm bu soruların yanıtları ve daha fazlasını makalemizde bulabilirsiniz.

Dijital pazarlama nedir?

İşe dijital pazarlam kavramı ile başlayalım. Medya Akademi tarafından yayınlanan ve ücretsiz erişilebilen “Dijital Pazarlama Sözlüğü“nde “dijital pazarlama” şu şekilde ifade ediliyor:

Dijital mecraları kullanan ve tüm pazarlama yöntemlerini dijital ortamlarda uygulayan pazarlama yöntemi. Dijital pazarlama, web 2.0 ile yeni bir boyut kazanmış ve etkisini artırmıştır. Dijital pazarlamayı doğru ve etkin kullanan tüm şirket, kurum, kuruluş ve kişiler piyasanın rekabet ortamında büyük avantajlar sağlamaktadır.

Dijital Pazarlama Sözlüğü’nde “Dijital pazarlama nedir” sorusuna yanıt bulduk. Bu tanımdan yola çıkarak dijital pazarlamanın, aslında klasik anlamda kullandığımız pazarlamdan temel farkının kullandığı mecralar olduğunu söyleyebiliriz. Bu mecra farkı; internet ve sosyal medya gibi dijital mecraların kullanım oranının yüksek olduğu ülkelerde şirketlere ve profesyonellere büyük avantajlar sağlamaktadır.

Türkiye gibi sosyal medya ve dijital mecraların yoğun olarak kullanıldığı ülkelerde dijital pazarlamanın potansiyeli asla görmezden gelinmemelidir. (Dijital pazarlamanın gücü ve başarılı kullanımına örnek oluşturabilecek bir vaka analizi: Dijital Pazarlama ile 3 Yılda Ulusal Marka Yaratmak)

Dijital pazarlamanın kapsamında neler var?

Dijital pazarlama nedir sorusuna yanıt ararken, bir kapsam belirlememiz gerekmektedir. Dijital pazarlama oldukça kapsayıcı, içerisinde pek çok farklı çalışma alanı barındıran bir kavramdır. İnternet pazarlaması, sosyal medya pazarlaması, e-posta pazarlaması, web tasarımı, kullanıcı deneyimi tasarımı, arama motoru optimizasyonu (SEO) ve son yıllarda önemini iyice artıran internet ve sosyal medya reklamcılığı dijital pazarlamanın kapsamına giren alanlardır. Ancak dijital pazarlama sadece bunlarla da sınırlı değildir.

Dijital pazarlama bütünsel bir yaklaşımı gerekli kılar. Dijital mecralarda yapacağınız bir pazarlama faaliyetini sadece web sitenizi ya da sadece belirli sosyal mecraları kullanarak başarıya ulaştırma şansınız çok az olacaktır.

Strateji geliştirirken çok boyutlu düşünmeli ve bu alanın kapsamına giren hemen her alanda çalışma yapmalısınız. Örneğin iyi bir web sitesi hazırlamalı, bu sitenin arama motoru optimizasyonunu sağlamalı, siteyi içerikçe zengin bir blogla desteklemeli, sosyal mecralarda aktif olmalı ve dijital reklamları kullanmaya başlamalısınız. Sadece bunlarla da sınırlı kalmayarak e-posta pazarlama ve diğer alanlarda da faaliyet göstermelisiniz.

Dijital pazarlama öğrenin

Bu makalede “dijital pazarlama nedir” sorusuna yanıt aradık. Dijital pazarlama konusunda daha fazlasına ihtiyacınız varsa Medya Akademi Yayınları‘ndan çıkan “Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya” kitabını edinebilirsiniz.

Bu alanda kendinizi daha fazla geliştirmek isterseniz Medya Akademi‘nin alanında en çok tercih edilen programlarından “Online Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya Eğitimi“ne katılmanızı öneririz.

X