Dijital Pazarlama ile 3 Yılda Ulusal Bir Marka Olmak | Medya Akademi

Medya Akademi sponsorluğunda hazırladığımız “0’dan 100’e Girşimcilik” adlı podcast serimizin 4. bölümünü dijital pazarlama ile markalaşma konusuna ayırdık. Bir girişim, yeni bir şirket ve start-up için markalaşmanın ne kadar önemli olduğunu ve bu noktada dijital pazarlamanın ne gibi imkanlar sunduğunu detaylı olarak değerlendirdik.

Söz konusu podcastte paylaştığım içerikleri ayrıca, detaylı olarak, bir makale şeklinde de sizlerle paylaşmak istedim.

Markalaşmak için Dijital Pazarlama Büyük Bir Güç

Bir girişim, yeni bir şirket ya da start-up için markalaşmak hayati öneme sahip bir unsur. Eğer markalaşabilirseniz hayatta kalabilirsiniz aksi halde girişiminiz sürdürülebilir olmaktan çıkar. Bu nedenle markalaşma uzun yıllardır sektörde olan şirketler için olduğu gibi yeni kurulan şirketler için de hayati öneme sahiptir. Hatta yeniyseniz markalaşmak için daha fazla emek harcamanız gerekir.

Markanızı büyütmek, markanızı olabildiğince iyi şekilde ve fazla kişiye ulaştırmak için şanslı bir dönemdesiniz. Dijital pazarlamanın böylesine etkin ve işlevsel olduğu bir çağda, dijital mecraları doğru kullanarak markalaşmak nispeten çok çok düşük bütçelerle mümkün.

Markalaşma konusunda dijital pazarlamayı doğru kullanmanızı öneriyorum. Aşağıda, bu konuda başarılı olmuş ve bire bir içerisinde yer aldığım ilham verici bir örneği sizlerle paylaşmak istiyorum.

Medya Akademi 3 yılda nasıl ulusal bir marka oldu?

Markalaşma konusunda dijital pazarlamayı aktif olarak kullandığımız Medya Akademi’nin gelişim sürecini sizlerle paylaşmak istiyorum. Makalenin bu bölümünde Medya Akademi markasını sadece 3 yılda nasıl 0’dan 100’e taşıdığımızı, Türkiye’nin alanında en bilinen markalarından birisi haline getirdiğimizi anlatacağım. Elbette bu süreçte uyguladığımız stratejileri ve geleceğe dair hedeflerimizi de paylacağım.

Medya Akademi, 14 Mayıs 2018’de resmi olarak kuruldu. Ne kadar zor şartlarda bu kararı verdiğimizi “0’dan 100’e Girşimcilik” podcast serisinin ilk iki bölümünde aktarmaya çalışmıştım. (Hala dinlemediyseniz, www.medyaakademi.com.tr/podcast adresinden tüm podcast yayınlarımıza erişebilirsiniz.) Bu süreçte karşılaştığımız zorlukları, problemleri ve krizleri bir şekilde atlatmaya çalışırken; bir yandan da tüm gücümüzle ulusal bir marka yaratmak için çalıştık.

Markalaşmak için çok fazla zamanımız yoktu çünkü eksi sermaye ile kurulmuş bir şirkettik. Sabit giderleri, maaşları ödemeli, borçlarımızı kısa sürede kapatmalıydık. “Şirket kurulduktan sonra 6 ay telefonlarınız, kapınız çalmaz” dediler ama bunun öyle olmaması için çalıştık. Markalaşmaya ve Medya Akademi markasını kısa sürede inşa etmeye büyük çaba harcadık. Sonuçta söyledikleri gibi olmadı ve ilk 6 ayımızda onlarca referansımız olmuştu.

Peki nasıl? Şunu belirtmeliyim ki, kısa sürede marka inşa etmek için gerekli olan şey pazarlama ve özellikle iyi reklam. Şirketi kurduktan sonra gazetelere ve dijitale iyi reklam verdik. Gazetelerdeki reklam ve halkla ilişkiler çalışmalarımızdan hiçbir geri dönüş alamadık. Telefonumuz bile çalmadı! Biz de haliyle bildiğimiz işi yapmaya, uzmanlık alanımız olan dijital pazarlamaya yöneldik. Medya Akademi’yi tüm dijital pazarlama kanallarında en ideal şekilde sunmak için çalıştık.

Bütçemizin büyük bölümü reklama gitti. 2 lira kazanıyorsak, bunun 1 değil, 1,5 lirasını tekrar reklama yatırdık. Bu noktada dijital pazarlama ve reklamı asla bir harcama olarak görmeyin, bunların hepsi bir yatırım. Geri dönüşü çok iyi olan yatırımlar. Dijital mecralardaki reklamlarımız için 1 verdiysek 7 aldık. Son 3 yılın istatistiklerine baktığımızda reklamların net geri dönüşüm oranımız 1’e 6.7. 

Dijital Pazarlama İyi Ama Bununla Da Sınırlı Kalmayın

Medya Akademi’de dijitalde olmakla sınırlı kalmadık. (Siz de kalmayın!) 2’nci yılımız dolmadan Türkiye’nin 7 bölgesinde eğitim ve etkinlik düzenleme kararı aldık. Hatta Türkiye’nin her yerinde olmak için kâr dahi etmediğimiz eğitim programları da düzenledik. (Bu arada tüm eğitim programlarımıza sitenin üst menüsünde yer alan “Eğitimler” sekmesinden erişebilirsiniz.)

Bu aşamada asla hataya düşmeyin: Bir şirketin nihai hedefi kâr olmakla birlikte bunu zamana yaymayı bilin. Bazen zarar ederek girdiğiniz operasyonlar orta ve uzun vadede çok kârlı olabilirler. Bunu dikkate aldık. Tüm bunları yaparak markayı Ankara ve İç Anadolu Bölgesi sınırları dışına taşıdık. Ankara’nın yanı sıra İstanbul, İzmir, Bursa ve Adana’da her ay düzenli eğitim programları düzenlemeye başladık. Üniversitelerle kurumsal anlaşmalar imzaladık. Tüm bunlar Medya Akademi’nin marka değerine ciddi katkı yaptı. Her yerde görünür olmak mükemmel bir pazarlama taktiği ve markalar için müthiş bir güç. Bunu kullanın!

Eğitimleri etkinlikler takip etti. Katılımın ücretsiz olduğu, sektör profesyonellerinin katıldığı etkinlikler düzenledik. Ankara, Bursa ve İzmir Dijital Pazarlama Zirvelerine yüzlerce kişi katıldı. Bu yıl pandemi nedeniyle online yaptık. Ayrıca Medya Okumaları düzenlendi. Film değerlendirmeleri yapıldı. Akademisyenler ve farklı kişiler katıldı.

Markamız “Medya Akademi” olunca Akademi boyutunu es geçemezdik. Ciddi, bilimsel araştırmalar yaptık ve bazı araştırmaları fonladık. Türkiye’de gençlerin sosyal medya kullanım alışkanlıklarını saptadık. Bu da pek çok gazetede ve internet sitesinde haber oldu. Çok sayıda bilimsel makaleden atıf aldık. Akademik dünyada adımız daha fazla duyuldu.

Marka İnşası ve Vefa İçin Sosyal Sorumluluk

Medya Akademi’yi bugün bu kadar bilinir bir marka haline getirenler arasında sosyal sorumluluk ve vefa projelerimiz de önemli bir yere sahip. Türkiye Reklam Arşivi tüm Türkiye’de ses getirdi. Onedio ve pek çok platform alıntılayarak kullandı. Ekşisözlük ve diğer sosyal mecralarda çok sayıda teşekkür mesajı paylaşıldı. Dilerseniz proje hakkında detaylı bilgilere www.medyaakademi.com.tr/arsiv adresli web sitesinden erişebilirsiniz.

Dijital Pazarlama ve E-Ticaret Sözlüğü’nü yayınladık. Bu Türkiye’nin alanındaki en geniş online sözlüğü olarak dikkat çekti. Sözlüğe www.medyaakademi.com.tr/sozluk adresinden ücretsiz olarak erişebilirsiniz.

Dijital Pazarlama ile Ulusal Marka İnşası

Açıkcası tüm bu süreçte en büyük destekçimiz dijital pazarlama oldu. Dijital pazarlamayı en iyi şekilde kullandık ve bunu yukarıda saydığım diğer projelerimizle destekledik. Bu süreçte kaliteli eğitim ve danışmanlık programlarımız da bizlere yükselmek için sağlam bir temel uluşturdu. Ücretsiz etkinlikler düzenledik. Medya Akademi Yayınları’nu kurarak kitaplarımızı yayınladık. Tüm bunlar Medya Akademi’yi 3 yılda ulusal bir marka haline getirdi. Ancak bu daha başlangıç. Daha fazlası da olacak.

Ne mutlu ki bugün Türkiye’nin 7 bölgesinde tanınan, sektörel bilinirliği yüksek bir marka yaratabildiğimizi düşünüyorum. Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya Uzmanlığı gibi pek çok eğitimimiz son 3 yılda Türkiye’de en çok tercih edilen eğitim programları oldu. Bu konuda alçakgönüllü de olmayacağım, Medya Akademi’de Türkiye’nin en iyi dijital pazarlama eğitimini verdik, vermeye devam ediyoruz.

Eğitimlerimizin yanı sıra Türkiye’nin önde gelen sanayicilerine, KOBİ’lerine ve girişimcilerine danışmanlık hizmetleri verdik. Türkiye’nin en büyük 500 şirketi arasında bulunan 21 referansımız var. Yeni bir şirket olmamıza rağmen, markamıza Medya Akademi’ye güvendiler. Toplam referans sayımız 70’in üzerinde.

Medya Akademi’nin dününde, bugününde ve yarınlarında dijital pazarlama söz sahibi oldu. Bugün dijital pazarlamanın etkili olmadığı sektör yok denecek kadar az. Bu noktada size de girişimlerinizde, şirketinizde ve kariyerinizde dijital pazarlamayanın gücünden yararlanmanızı öneririm. Bu konuda görüşlerinizi paylaşmak ve soru sormak isterseniz makalenin yorum bölümünü kullanabilir veya İletişim sayfasından Medya Akademi ekibine ulaşabilirsiniz.

Okan Yüksel

Medya Akademi kurucusu Okan Yüksel; Uludağ Üniversitesi'nde Uluslararası İlişkiler, Anadolu Üniversitesi'nde Medya ve İletişim öğrenimi gördü.

Dijital pazarlama ve sosyal medya alanlarında birçok ödülün sahibi olan Okan Yüksel, ulusal ve uluslararası medya kuruluşlarının sosyal medya ekiplerinde yer aldı. Birçok ulusal ve uluslararası medya kuruluşunun sosyal medya hesaplarının kuruluşunu, yönetimini koordine etti.

Al Jazeera, Anadolu Ajansı gibi medya kuruluşlarının yanı sıra T.C. Başbakanlık ve Millî Savunma Bakanlığı gibi kurumlarda sosyal medya danışmanı ve sorumlusu olarak görev aldı.

Okan Yüksel’in Türkiye'deki pek çok üniversitede ders kitabı olarak okutulan “İnternet Gazeteciliği ve Blog Yazarlığı” ile “YouTube ve Video Blog Rehberi” adlı kitapları bulunmaktadır.

Okan Yüksel, halen "Türkiye'nin yeni medya okulu" Medya Akademi'nin koordinatörlüğünü sürdürmektedir. Medya Akademi, 2015'ten bugüne dijital pazarlama ve sosyal medya alanında Türkiye'nin öncü eğitim ve danışmanlık şirketleri arasında yer almaktadır.

Okan Yüksel, Medya Akademi'nin yanı sıra İstanbul Okan Üniversitesi'nde Yeni Medya, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık bölümlerinde ders vermektedir.

X