Selamlar hocam, Uygulama Kampanyası yaparken, teklif stratejisinde, (günlük 400 tl ile başlayan bir kampanya için) hangisini seçmek daha doğru?
– Reklam seti teklif stratejisi mi
– En yüksek hacim mi
– Sonuç başına ücret hedefi mi?
Ben sonuç başına max. 2 Tl ayarladım ve dolayısıyla sonuç başı ücret hedefini seçtim ama emin değilim. Bu yüzden size danışmak istedim, sizce hangisini seçtiğimizde optimizasyonu artırmış oluruz? Hangisi doğru strateji olur?
Merhaba Hazal Hanım,
“Sonuç Başına Ücret” hedefi kullanıldığında “En Yüksek Hacimli Teklif Stratejisi”nin kullanıldığı durumlara göre temel farklılıklar şunlar olacaktır:
– “Sonuç Başına Ücret” hedefi kullanıldığında harcama daha yavaş olabilir. Hatta planlanan sürede bütçenin büyük bölümü harcanmayabilir. Çünkü sistem, sonuç başına hedeflediğiniz ücreti yakalayamayacağını algıladığınızda bütçe harcamayı durduracak, haliyle reklamlarınız gösterilmeyebilecektir.
– Dönüşümü illa 2 TL’ye gerçekleştirmek zorunda değilseniz ve reklamınız duraksamadan bütçenizin tamamını harcamak istiyorsanız; en yüksek hacim iyi bir seçenek olabilir. Burada uzun vadede A/B testleri ve optimizasyon yaparak dönüşüm maliyetlerini de düşürebilirsiniz.
Genel olarak;
“Sonuç başına ücret” hedefi ile devam ederseniz; dönüşüm başına ücretler 2 TL civarında olabilir ancak reklamınız daha az kişiye ulaşacaktır. Daha az para harcar ve daha az dönüşüm sağlarsınız. Uzun vadeli reklam çıkacaksanız denenebilir.
En yüksek hacim derseniz ise daha fazla para harcar, daha fazla dönüşüm elde edersiniz. (Ancak burada dönüşümlerin birim maliyeti yüksek olur.)