- 21/12/2021
- Yayınlayan: Okan Yüksel
- Kategori: Dijital Pazarlama
Google reklamlarından iyi sonuçlar elde etmek için Google Ads kampanya türleri arasından doğru tercihte bulunmanız gerekiyor. Bu makalemizde Google reklamları içi kampanya türleri ve bunların birbirinden farkları üzerinde detaylı olarak duracağız.
Google reklamları için kullandığımız Google Ads paneli içerisinde farklı kampanya türleri bulunuyor. Bunlar; Arama Ağı kampanyaları, Görüntülü Reklam Ağı kampanyaları, Video (YouTube) kampanyaları, Alışveriş kampanyaları ve Akıllı kampanyalar. Şimdi sırasıyla bu kampanya türleri ve nasıl çalıştıkları üzerinde duralım…
Google Ads, Arama Ağı kampanyaları
Arama ağı kampanyaları; ürün ve hizmetlerinizle ilgili Google arama motorunda arama yapıldığında, potansiyel müşterilerinize doğrudan ulaşmanızı sağlayan, arama sonuçlarındaki metin reklamlardır. Örneğin siz “spor ayakkabı” satan bir firma iseniz, bu reklamlar aracılığıyla o gün Google arama motorunda “spor ayakkabı” aramasında üst sıralarda yer alabilirsiniz.
Google uzmanlarına göre, arama ağı kampanyaları “Ürün ve hizmetlerinizi etkin bir şekilde arayan kullanıcılara reklamlarınızı göstermenizi sağladığından satışları, potansiyel müşterileri veya web sitenize gelen trafiği artırmak için idealdir.”
Arama ağı kampanyaları, en fazla önerdiğimiz reklam türlerinden bir tanesidir. Bu türde bir reklam yayınladığınızda ve doğru bir hedefleme yaptığınızda potansiyel müşterilerinize doğrudan ulaşabilirsiniz. Hatta reklama çıktığınız gün içerisinde dahi telefonlarınız çalacaktır.
Arama ağı kampanyalarında en önemli nokta anahtar kelimeleri ve eşleme türlerini doğru seçmektir. Hangi kelimler arandığında reklamınızın çıkacağını belirlemek ve bunları doğru eşleme türleri (tam eşleme, sıralı eşleme ve geniş eşleme) ile Google Ads paneline eklemek çok hayatidir.
Görüntülü Reklam Ağı kampanyaları
Google Ads kampanya türleri arasında kullanabileceğiniz bir diğer alternatif ise Görüntülü Reklam Ağı‘dır. Görüntülü Reklam Ağı kampanyaları, pazarlama hedeflerinizi gerçekleştirmeniz için görsel açıdan ilgi çekici reklamlarla milyonlarca web sitesine, uygulamaya ve YouTube gibi Google’a ait mülkleri ziyaret eden potansiyel müşterilerinize ulaşmanızı sağlar.
Örneğin bir haber sitesini veya blogu ziyaret ettiğinizde gördüğünüz reklamların büyük bölümü Google Görüntülü Reklam Ağı kampanyalarıdır. İçerik üreticileri Google Adsense (Google’la reklam anlaşması yapabileceğiniz bir sistem) ile kendi web sitelerinde Google reklamlarına yer açarak, gelir elde ederler. İnternetteki sitelerin büyük bölümünde Google Adsense reklamlarını görmeniz mümkündür.
Google uzmanlarına göre, “Görüntülü Reklam Ağı kampanyaları, erişiminizi genişletmenin ve Google Arama’nın ötesindeki bir kitlenin aklına gelen ilk seçenek olmanın mükemmel yollarından biridir. Ayrıca, web sitenizi ziyaret etmiş veya uygulamanızı kullanmış olan kullanıcılara reklam göstermek için verilerinize göre segmentleri kullanan bir Görüntülü Reklam Ağı kampanyası oluşturabilirsiniz.”
Görüntülü Reklam Ağı kampanyalarını re-marketing yaparken de yoğun olarak kullanırız. Web sitemizi ziyaret eden kullanıcıları Google Analytics ile saptayıp, daha sonra internette gezinirken onlara reklam gösterebiliriz. (Re-marketing konusunda daha önce yayınladığımız kapsamlı makaleye ulaşmak için tıklayın: Re-marketing Nedir ve Nasıl Çalışır?)
Video (YouTube) kampanyaları
Türkiye’nin en popüler sosyal mecrası uzun yıllardır YouTube. İnternet kullanıcıları vakitlerinin büyük bölümünü YouTube’da video izleyerek geçiriyor. YouTube yoğun olarak kullanılan bir mecra olsa da burada reklam yayınlayan firmaların sayısı sınırlı. Bu da YouTube reklamlarını daha ekonomik ve etkili kılıyor.
Google Ads kampanya türleri arasında yer alan video reklam kampanyaları, YouTube’da ve diğer web sitelerinde video reklam göstermenize olanak sağlamaktadır. YouTube’da reklam yaparak, markanızın genel bilinirliğini artırmanıza yardımcı olabilir, form gönderme gibi dönüşümleri artırabilir veya kullanıcıların e-ticaret sitenizde alışveriş yapmasını sağlamayabilirsiniz.
Bu arada aklınıza takılmış olabilir. Öncesinde, “YouTube yoğun olarak kullanılan bir mecra olsa da burada reklam yayınlayan firmaların sayısı sınırlı” demiştim. Bunun nedeni genellikle video içerik üretmenin zorluğu. İnsanlar kolaylıkla bir reklam görseli hazırlayabilseler de video kurgulamakta zorlanabiliyor. Size bu noktada da bir önerim var. YouTube reklamlarınızı online, ücretsiz ve oldukça pratik bir kurgu programı olan Lumen5 ile hazırlayabilirsiniz. Lumen5’a www.lumen5.com adresinden ulaşabilirsiniz.
Alışveriş kampanyaları
Alışveriş kampanyaları, Google’ın özellikle e-ticaret sitesi sahiplerine sunduğu bir kampanya türüdür. Google uzmanlarına göre de “Alışveriş kampanyaları, ürün envanterini satmak isteyen perakendeciler için ideal olan ürün listelemeleridir. Alışveriş reklamları, arama sonuçlarında ve Google Alışveriş sekmesinde görünür. Mağaza sahipleri, fiziksel konumlarında sunulan ürünleri tanıtmak için yerel envanter reklamlarını da kullanabilir.”
Alışveriş kampanyalarına çıktığınızda şu an için Google arama sayfasında ürünlerinizi sergilemeniz mümkün olmamaktadır. Rekabet Kurumu’nun kararı sonrasında, Google 10 Ağustos 2020 itibariyle Alışveriş reklamlarını Türkiye’deki arama sayfalarından kaldırdı. Bu reklamlara şu anda Türkiye’deki genel arama sayfasında görüntüleyememekle birlikte arama sonuçlarındaki Alışveriş sekmesinden ulaşabilirsiniz.
Uygulama kampanyaları
İnternete erişilen cihazların oranlarına bakıldığında açık ara mobil cihazların kullanıldığını görüyoruz. Bu durum mobil uygulamlar için çok büyük bir potansiyel anlamına geliyor. Bu çerçevede pek çok kurum, kuruluş ve şirket uygulama geliştirmeye çalışıyor. Türkiye’deki oyun firmalarının geliştirdiği uygulamlar bugün Dünyanın en iyileri arasında yerini almış durumda.
Uygulama geliştirme ve yayın süreci sonrasında bu uygulamların en iyi şekilde tanıtılması gerekiyor. Uygulama kampanyaları yeni uygulama kullanıcıları bulmanıza ve uygulamanızdaki satışları artırmanıza yardımcı olacak şekilde formüle edilmiş bir kampanya türü.
Akıllı kampanyalar
Hangi kampanya türünü seçeceğinize hala karar veremediyseniz, size Akıllı Kampanyalar‘ı önerebiliriz. Akıllı kampanyalar, Google uzmanlarınca “kampanyalarınızı otomatikleştirmenin ve reklamlarınızı yayınlamanın en kolay yolu” olarak anlatılmaktadır. B reklam türünde işletme bilgilerinizi girip birkaç reklam oluşturduğunuzda Google, zaman ve paranızın karşılığını en fazla şekilde almanızı sağlayacak en iyi hedeflemeyi otomatik olarak bulmaya çalışır.
Dijital pazarlama ve internet reklamcılığı alanında uzmanlaşın
Google Ads, dünyanın en çok kullanılan reklam platformlarından birisi. (Bir diğeri de Facebook Business) Bu reklam panellerinde uzmanlaşmak kariyerinize ve markanıza çok ciddi güç katacaktır. Dijitalleşmenin son hızla ilerlediği günümüzde kendinizi bu alanlarda daha iyi bir seviye getirmek istiyorsanız Medya Akademi Yayınları’ndan çıkan ve alanında çok satan “Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya” kitabımızı öneririm. Ayrıca bu alandaki profesyonel eğitim programlarımıza da göz atmanızı öneririm.