fbpx

Remarketing (Yeniden Pazarlama) Nedir ve Nasıl Çalışır?

Remarketing (Türkçe; yeniden pazarlama) ve reklam, dijital pazarlama alanında önemini oldukça artırdı ve birbirinden ayrı düşünülemeyecek iki kavram haline geldi. Artık yeniden pazarlama çalışması yapılmadan reklam kampanyalarından iyi dönüşüm almak pek mümkün değil. Bu makalede sizler için “remarketing nedir?” ve “remarketing nasıl yapılır?” sorusuna yanıt vereceğiz.

Remarketing nedir?

Yeniden pazarlama, (“yeniden hedefleme” olarak da bilinir), web sitenizi daha önce ziyaret etmiş veya web sitenizde işlem yapmış kişilere hedefli reklamlar sunma taktiğidir. Burada Facebook, Instagram gibi mecralarda paylaşımlarınızla etkileşime girenlere yeniden reklam sunmak da yeniden pazarlama olarak değerlendirilir.

Bugün internette çok sık şekilde yeniden pazarlama faaliyetlerine maruz kalırız. Örneğin bir e-ticaret sitesini ziyaret edip, ayrıldıktan sonra farklı yerlerde o sitenin reklamlarını görmeye devam ederiz. İşte bu bir yeniden pazarlama, yani remarketing çalışmasıdır.

Yeniden pazarlama, belirli bir ürünü veya teklifi tanıtmak veya olası satış yaratma gibi belirli bir dönüşüm hedefine ulaşmak için kullanılan en etkili yöntemlerden birisidir.

Sitede ve sosyal medyada remarketing

Yeniden pazarlama farklı çeşitlerde yapılabilmektedir. Türkiye’deki literatürde genellikle bir web sitesine indirgense de sosyal medyadaki kitlemize de remarketing yapmak mümkün ve etkili bir yöntemdir.

Web sitelerini ziyaret eden kullanıcılar Google Analytics, Facebook Piksel veya Yandex Metrica gibi araçlarla takip edilmekte ve anonim olarak kaydedilmektedir. Bu kitleye daha sonra Google Ads ve Facebook Business gibi panelleri kullanarak ürün veya hizmetlerinizle ilgili birçok kez reklam göstermek mümkündür. Mecralara göre bu süre 180 ila 540 gün arasında değişmektedir. Yani web sitenizi ziyaret eden bir kullanıcıya bir yıl sonra dahi yeniden pazarlama amaçlı reklam gösterme şansınız bulunmaktadır.

Sosyal medyada ise daha önceki gönderilerinizle herhangi bir şekilde etkileşime giren kitleye yeniden pazarlama yapılabilmektedir. Örneğin Instagram’da gönderilerinize yorum yapanlara veya profesyonel hesabınızı ziyaret edenlere daha sonra dilediğiniz gibi reklam gösterebilirsiniz. Facebook ve Instagram reklamlarını profesyonel olarak yönettiğimiz Facebook Business buna imkan vermektedir. Aynı şekilde Google’ın profesyonel reklam paneli olan Google Ads ile de yeniden pazarlama yapmanız mümkündür.

Remarketing nasıl yapılır?

Remarketing çalışmalarınızı web sitenizde veya sosyal medya hesaplarınızda yapabilirsiniz.

Web sitenizi ziyaret edenlere yeniden pazarlama yapmanın şart koşulu kitleyi takip ve analiz edebilmektir. Yani web sitenize giren ziyaretçileri Google Analytics, Facebook Pikseli ve Yandex Metrica gibi araçlarla takip etmemiz gerekmektedir. Bu servislerin her üçü de ücretsizdir. Bu üç araç ve benzerleri sitenizin “header” bölümüne kod eklenmesi ile çalışmaya başlanmakta ve sitenize giren ziyaretçileri kayıt altına almaktadır.

Facebook ve Instagram reklamlarında remarketing yapmak isterseniz Facebook Pikseli web sitenizde mevcut olmak zorundadır. Google ve YouTube reklamları içinse mutlaka Google Analytics sitenizde mevcut olmalı ve Google Ads hesabınızla entegre edilmelidir.

Sosyal medya hesaplarınızdaki çalışmalarda ise Facebook Business Reklam Yöneticisi ve Google Ads size yardımcı olacak araçlardır. Facebook Business’ta reklam yöneticisi kullanırken, “reklam seti” aşamasında özel hedefleme ile remarketing yaşmanız mümkün olmaktadır. Aynı şekilde Google Ads paneli de hedef kitle seçilirken yeniden pazarlama kitlelerini sizlere sunmaktadır.

Örnek bir remarketing çalışmasının özel hedef kitle seçimi.

Yukarıdaki örnekte Facebook Business paneli üzerinden yeniden pazarlama çalışması yapıldığı görülmektedir. Kırmızı dikdörtgen içerisindeki alanda Medya Akademi web sitesini son 180 günde ziyaret edenlere, MailChimp’ten eğitim başvurusu yapan kişilere ve Medya Akademi’nin Instagram hesabı ile son 365 günde etkileşime giren kişilere yeniden reklam gösterilmesi için gerekli ayar yapılmıştır.

Bu uygulamalar ilk aşamada zahmetli görünse de reklam geri dönüşlerini çok fazla artırdığı için mutlaka ama mutlaka kullanılmalıdır. Remarketing içermeyen bir dijital pazarlama kampanyası eksik kalacaktır.

Dijital pazarlama ve e-ticarette remarketing

Dijital pazarlama ve e-ticaret yaparken remarketing en büyük yardımcılarımızdan birisi haline geliyor. Reklam maliyetlerini düşürüyor, reklam yatırımlarının geri dönüşüm oranını bu şekilde yükseltebiliyoruz. E-ticarette ise sitemizi ziyaret edip, ürünlerimizi inceleyen kitleye dilediğimiz periyotlarda hatırlatmalar yapabiliyoruz.

Eğer dijital pazarlama veya e-ticaret yapıyor ve yeniden pazarlamanın imkanlarından yararlanmıyorsanız çok şey kaybediyorsunuz. Size önerim en kısa sürede yeniden pazarlama yöntemlerini, araçlarını araştırmak ve bunları kullanmaya başlamak olacaktır.

Dijital Pazarlama ve remarketing alanında uzmanlaşın

Medya Akademi’de dijital pazarlama alanında verdiğimiz eğitim, danışmanlık ve yayıncılık hizmetlerinde remarketing konusuna oldukça önem veriyoruz. Bu alanda kendinizi geliştirmek isterseniz Medya Akademi Yayınları’ndan çıkan kitaplarımızı edinebilir veya Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya Eğitimi‘mize katılabilirsiniz.



Bir yorum yazın