fbpx
Medya Akademi, Ankara Ofisi
ODTÜ Teknokent

LinkedIn’in Kuruluşu ve Yaygınlaşması

LinkedIn, Dünya çapındaki 200 ülke ve bölgede 645 milyon üyesiyle dünyanın en büyük profesyonel sosyal iletişim ağıdır. Şirketin misyonu “Daha verimli ve başarılı olmaları için dünya profesyonellerinin birbirleriyle iletişim kurmalarını sağlamak”tır.

LinkedIn’in Kuruluşu ve Yaygınlaşması

LinkedIn’in temelleri 2002 yılında kurucu ortak Reid Hoffman’ın oturma odasında atıldı ve resmi olarak 5 Mayıs 2003’te kuruldu. Şirketin yönetim ekibinde Yahoo, Google, Microsoft, TiVo, PayPal ve Electronic Arts gibi şirketlerde yöneticilik görevini üstlenmiş, deneyimli isimler yer aldı.

2016 tarihinde, Microsoft LinkedIn‘in alım işlerini tamamlayarak dünyanın lider konumundaki profesyonel bulut ve sosyal iletişim ağını bir araya getirdi. Jeff Weiner’ın CEO’su olduğu şirket, farklı alanlara yönlendirilmiş iş modeli ile abonelikler, reklam satışları ve işe alma çözümlerinden gelir elde etmektedir.

LinkedIn, Türkçenin dahil olduğu 24 dilde yayın yapmaktadır. Şirketin Dünyanın farklı bölgelerinde bulunan 30’dan fazla ofisinde 2019 itibariyle 15 bin çalışanı bulunmaktadır.

Türkiye’de LinkedIn Kullanım Alışkanlıkları

LinkedIn, Türkiye’nin hızlı büyüyen sosyal mecralarından bir tanesidir. 2018-2019 döneminde LinkedIn’in Türkiye’deki aktif kullanıcı sayısı %5.8 artış göstermiştir. 2019 itibariyle iş odaklı bu mecranın aylık aktif kullanıcı sayısı 7.3 milyonu bulmuştur.

LinkedIn size ve şirketinize, küresel anlamda önemli bir potansiyel sunmaktadır. Yeni iş teklifleri alabileceğiniz gibi şirketinize bu mecrayı kullanarak kaliteli personel temin edebilirsiniz. Ayrıca Türkiye’deki pek çok şirketi özellikle b2b satış için LinkedIn’i tercih etmektedir.

Türkiye’de LinkedIn’i en aktif kullanan insan kaynakları direktörleri arasında olduğuna tanıklık ettiğim Tayfun Pirpir ile kitap için bir röportaj gerçekleştirdik. Pirpir, LinkedIn’in iş piyasasında oldukça işlevsel bir araç olduğu görüşünde:

“LinkedIn gerçekten iş hayatında aktif kullanılması gereken bir araç. Sadece iş arayanlar için değil çalışanlar için de önemli bir platform. LinkedIn sizin, şirketinizin kariyer planları, gelecek stratejileri, vizyonu ve misyonu gibi pek çok profesyonel bilgiyi paylaşarak kendiniz ve göreviniz için diğer sosyal medya mecralarında oluşturamayacağınız bir imaj yaratmanızı sağlar. Sizin hakkınızda bilgi almak isteyenlerin LinkedIn sayfanızı kesinlikle ziyaret edeceğinden emin olabilirsiniz. Bu nedenle kendinizle ile ilgili bilinmesini istediğiniz her şeyi LinkedIn sayfanızda görülebilir bir hale getirmelisiniz. Görünürlülük için oldukça önemli ve saygın bir sosyal ağ diyebiliriz.”



Bir yorum yazın