fbpx
Medya Akademi, Ankara Ofisi
ODTÜ Teknokent

Twitter’ın Kuruluşu ve Tarihi

Twitter’ın kuruluşu sosyal medyaya habercilik alanında önemli bir soluk getirdi. Twitter, 2006 yılında Jack Dorsey tarafından geliştirildi. O günden bu yana, dünya çapında kayda değer bir popülariteye ulaştı. Türkiye’de de yoğun olarak kullanılan Twitter, özellikle medya ve siyaset alanında etkisini gösteriyor.

Twitter kanadında Jack Dorsey ismi öne çıksa da kuruluşunda 14  isim etkili oluyor. Birlikte çalışan 14 arkadaş yedikleri bir yemek esnasında proje fikrini üretiyorlar. Twitter kurucularından Jack Dorsey, SMS yoluyla küçük gruplara o anda ne yaptıklarını anlatabilecekleri bir proje fikrini oraya atıyor. İşte bu fikir Twitter’ın temeli oluyor. Bu fikir çerçevesinde gerçekleştirilen güçlü bir beyin fırtınası yapılıyor.

Jack Dorsey, insanlara o anda gittiği kulübü, bulunduğu yeri ya da yaptığı şeyi yazıp mesaj atacakları bir bir mecra oluşturmak istiyor. Bu mecrada kullanıcıların yapması beklenen, cep telefonlarına bir şeyler yazıp göndermeleriydi. Daha sonra bu fikir üzerinden bir prototip oluşturuldu. Katıldıkları yarışmada, Jack’in  fikri birinci olarak seçildi. Jack’in oluşturduğu ilk versiyon tamamen web tabanlıydı ve 21 Mart 2006 tarihinde yayına başlandı. Twitter’da atılan ilk mesaj “#38” idi ekipten Dom Sagolla tarafından atıldı.

Twitter, sonrasında dünyanın en etkili sosyal mecralarından birisi haline geldi. Twitter’ın kuruluşu ve yaygınlaşması sonrasında devlet başkanlarından, evsizlere kadar hemen herkes bu mecrayı sevdi ve yoğun olarak kullanmaya başladı. Sadece sıradan vatandaşlar değil, devlet başkanları bile bu mecra üzerinden atışmaya başladı.

Twitter, kamusal alanda fikirlerin açıkça ifade edilmesinin dünyadaki iyilik için önemli bir güç olduğunu savunuyor. Twitter ekibi, LinkedIn’daki kurumsal sayfalarında; dünyanın bağlantı kurmasına, tartışmasına, öğrenmesine ve sorunları çözmesine yardımcı olma fırsatının, onları Twitter’da bir araya getirdiğini belirtiyor.

Twitter kendisini “Dünyanın her yerinden yaratıcı ve meraklı insanlarla iş birliği yapılabilecek” bir mecra olarak tanımlıyor. Bu anlamda da uluslararası birçok toplumsal olayın yayılmasına neden olarak amaçlarına da büyük ölçüde ulaşmış görünüyorlar.

Türkiye’de Twitter Kullanımı ve Kullanım Alışkanlıkları

Twitter, Türkiye’nin en popüler 4. sosyal mecrasıdır. Aktif internet kullanıcılarının %58’i Twitter’da yer almaktadır. Twitter, Türkiye’deki aylık aktif kullanıcı sayısının 9 milyon olduğunu belirtmektedir. Aktif kullanıcıların %19’u kadın, %81’i erkektir.

2018-2019 döneminde, Türkiye’deki Twitter kullanıcı sayısında %1.9’luk bir atış yaşanmıştır. Twitter, Dünya genelinde bir gerileme gösterirken, Türkiye’deki popülaritesini korumaktadır.

Twitter, özellikle haber, kamu ve siyaset konularında yoğun olarak kullanılmaktadır. Bu çerçevede son yıllarda içerisinden çıkamadığımız seçim atmosferi de Twitter’ın Türkiye’deki kullanıcı sayısını pozitif olarak etkilemiştir.



Bir yorum yazın