Uzun Vadeli, Mükemmel Yatırım: SEO | Medya Akademi

Arama Motoru Optimizasyonu” olarak Türkçeye çevirebileceğimiz “Search Engine Optimization – SEO“, uzun yıllardır olduğu gibi günümüzde de dijital pazarlamanın en önemli güçlerinden bir tanesi olmaya devam ediyor. Bu makalede dijital pazarlamada uzun vadeli bir yatırım olan Search Engine Optimization çalışmalarının avantajlarını ve arama motoru optimizasyonu ile neler yapılabileceğini sizlere sunmayı amaçlıyorum.

Öncelikle tanım: SEO nedir?

İşe tanımla başlayacak olursak, Medya Akademi’nin “Dijital Pazarlama ve E-Ticaret Sözlüğü“nde SEO, şu şekilde tanımlanıyor:

Arama Motoru Optimizasyonu, web sitelerinin, blogların ve e-ticaret portallarının arama motorlarında üst sıralarda yer alması için yapılan çalışmaların bütünüdür.

Bu tanım oldukça açıklayıcı olsa da küçük bir ekleme de yapılabilir. Search Engine Optimization; daha fazla görünürlük, daha fazla ziyaretçi ve haliyle daha fazla müşteri ve kâr demektir. SEO çalışmalarında başarılı olan kurum, kuruluş, şirket ve profesyoneller dijital mecralarda daha fazla öne çıkacak, rekabet edebilirliklerini artıracaklardır.

Arama motorlarındaki görünürlüğün artırılması için yapılacak çalışmaların, uzun vadede ama mükemmel geri dönüşleri olacaktır. Dijital pazarlama yaparken, özellikle orta ve uzun vadeli stratejileriniz varsa, SEO çalışmalarına büyük önem vermeniz gerekmektedir.

Site içi ve site dışı SEO

Arama motoru opitimizasyonu yaparken iki farklı alanda çalışma yapılır. Bunlardan birincisi web sitenizin içerisindedir ve bu çalışmalara genel olarak “Site İçi SEO” denir. Ancak bununla sınırlı kalınmaz. Ayrıca web sitenizin dışında yapmanız gerekenler de vardır ve bu çalışmalar da “Site Dışı”nın alanına girer.

Şimdi sırasıyla bu iki alanı da inceleyelim…

Site İçi SEO

SEO çalışması yaparken önelikle sitenizi, özellikle de sitenizin mobil sürümünü optimize etmeniz gerekmektedir. Web sitemiz içerisinde yapacağımız düzenlemeler, arama motorlarındaki sıralamamızı oldukça etkiler. Bu nedenle iş öncelikle site içerisinde düzenleme yaparak başlamamız gerekir. Aşağıdaki başlıkta arama motoru optimizasyonu için neler yapılabileceğini sıraladım. (Ayrıca Site İçi SEO alanında daha geniş bir kaynağa ihtiyaç duyarsanız, daha önce Medya Akademi Blog‘ta yayınladığımı “İnternette Başarı İçin: Site İçi SEO Çalışması Nasıl Yapılır?” başlıklı makaleyi okumanızı öneririm.)

Site Dışı SEO

Web sitemizin arama motorlarındaki sıralaması öncelikle site içerisinde yapacağımız çalışmalar ve ziyaretçilerimizin sitede geçirecekleri deneyimle belirlenir. Ancak bu alanda ne kadar iyi olursanız olun, aşırı rekabet ortamında bunlar yeterli olmayabilir. Tüm bu çalışmaların yanı sıra web sitemizin dışında da arama motorlarında daha üst sıralarda yer almak için çalışmalar yapmamız gerekir.

Google, Yandex ve diğer pek çok arama motoru web sitenize dışarıdan gelen bağlantıları ve referansları önemser. Bu nedenle site dışı çalışmaları yapılırken kaliteli içerik oluşturmak ve buna otoritesi yüksek sitelerden referans almak oldukça önemli olmaktadır.

Arama Motoru Optimizasyonu için neler yapılmalı?

Web sitenizin arama motorlarında çok daha iyi sıralarda çıkması için neler yapılmalı? Bu bölümde site içi ve dışında yapmanız gereken optimizasyon çalışmalarını bulabilirsiniz.

SEO çalışması yaparken önelikle sitenizi, özellikle de sitenizin mobil sürümünü optimize etmeniz gerekmektedir.

Site İçi Düzenlemeler

    • Siteniz/blogunuz için doğru başlık ve açıklama seçin,
    • Tüm yazı ve içeriğiniz için doğru başlık seçin,
    • HTML etiketlerini doğru kullanın (H1, bold…),
    • Sitenizin URL yapısını düzeltin,
    • Anahtar kelime yoğunluğu %3’i geçmesin,
    • Çok kısa yazmayın, en az 400 kelime olsun,
    • Resim altı yazılara dikkat edin,
    • Site içi ve site dışı bağlantı vermeyi ihmal etmeyin,
    • Site haritanızı oluşturun,
    • Ve en önemlisi: Kaliteli içerik üretin.

Site Dışı Düzenlemeler

    • Diğer sitelerden bağlantı alın,
    • Tanıtım yazılarınız olsun,
    • Sosyal medyayı aktif olarak kullanın,
    • Erişimi maksimuma çıkartın,
    • İçerik olmadan optimizasyon olmaz, kaliteli içerik üretin!
    • Google cezalarına dikkat edin.

Google’dan SEO önerileri!

Google, sitenizin en iyi şekilde taranabilmesi ve arama sonuçlarında üst sıralarda yer alabilmesi için bir takım önerilerde de bulunmaktadır. Bunları şu şekilde sıralayabiliriz:

  • Google’ın sitenizdeki sayfalara erişebildiğini ve sayfaların doğru göründüğünü doğrulayın. Google, web’e anonim bir kullanıcı (şifresi veya bilgileri olmayan bir kullanıcı) olarak erişir. Google’ın sayfayı doğru bir şekilde anlayabilmesi için tüm resimleri ve sayfadaki diğer öğeleri de görebilmesi gerekir. Mobil Uyumluluk testi aracına sayfa URL’nizi yazarak hızlı bir kontrol yapabilirsiniz.
  • Tek bir sayfa oluşturduysanız veya güncellediyseniz Google’a tek bir URL gönderebilirsiniz. Google’a aynı anda birçok yeni veya güncellenmiş sayfayı bildirmek için site haritası kullanın.
  • Google’dan yalnızca bir sayfayı taramasını isteyecekseniz o sayfa ana sayfanız olsun. Ana sayfanız, Google açısından sitenizdeki en önemli sayfadır. Sitenin tam kapsamlı olarak taranmasını sağlamak için ana sayfanızın (ve tüm sayfaların), sitenizdeki önemli tüm bölümleri ve sayfaları bağlayan iyi bir gezinme sistemine sahip olduğundan emin olun. İyi bir gezinme özelliği kullanıcıların (ve Google’ın) sitenizde yollarını bulmalarına yardımcı olur. Google, ana sayfadan başlayıp bir bağlantı yolunu izleyerek tüm diğer sayfalara ulaşabildiği sürece, daha küçük siteler için (1.000’den az sayfası olan) yalnızca ana sayfanın Google’a bildirilmesi yeterlidir.
  • Sayfanıza Google’ın zaten bildiği başka bir sayfadan bağlantı verilmesini sağlayın. Ancak, reklamlardaki bağlantıların, diğer sitelerde ödediğiniz bağlantıların, yorumlardaki bağlantıların veya Google Web Yöneticisi Yönergeleri‘ne uymayan diğer bağlantıların Google tarafından izlenmeyeceğini hatırlatırız.

SEO yatırımı yapmaktan çekinmeyin

SEO dijital pazarlamda mutlaka kullanmanız gereken bir güç. Bu çerçevede SEO çalışmalarına mutlaka önem vermenizi öneririm. SEO alanında yapacağınız doğru yatırımlar sizi orta ve uzun vadede mutlaka rakiplerinizin önüne geçirecektir.

SEO alanında web sitelerinizin daha iyi yerlere gelmesi için Medya Akademi’nin eğitim programlarına katılabilir veya danışmanlık hizmetlerinden faydalanabilirsiniz. Bu alanda “Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya Eğitimi” alabilir veya Medya Akademi Yayınları’ndan çıkan Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya” kitabını edinebilirsiniz.

Ayrıca konuyla ilgili tüm sorularınızı bana okan@medyaakademi.com.tr adresli e-posta adresinen iletebilirsiniz.

Okan Yüksel

Medya Akademi kurucusu Okan Yüksel; Uludağ Üniversitesi'nde Uluslararası İlişkiler, Anadolu Üniversitesi'nde Medya ve İletişim öğrenimi gördü.

Dijital pazarlama ve sosyal medya alanlarında birçok ödülün sahibi olan Okan Yüksel, ulusal ve uluslararası medya kuruluşlarının sosyal medya ekiplerinde yer aldı. Birçok ulusal ve uluslararası medya kuruluşunun sosyal medya hesaplarının kuruluşunu, yönetimini koordine etti.

Al Jazeera, Anadolu Ajansı gibi medya kuruluşlarının yanı sıra T.C. Başbakanlık ve Millî Savunma Bakanlığı gibi kurumlarda sosyal medya danışmanı ve sorumlusu olarak görev aldı.

Okan Yüksel’in Türkiye'deki pek çok üniversitede ders kitabı olarak okutulan “İnternet Gazeteciliği ve Blog Yazarlığı” ile “YouTube ve Video Blog Rehberi” adlı kitapları bulunmaktadır.

Okan Yüksel, halen "Türkiye'nin yeni medya okulu" Medya Akademi'nin koordinatörlüğünü sürdürmektedir. Medya Akademi, 2015'ten bugüne dijital pazarlama ve sosyal medya alanında Türkiye'nin öncü eğitim ve danışmanlık şirketleri arasında yer almaktadır.

Okan Yüksel, Medya Akademi'nin yanı sıra İstanbul Okan Üniversitesi'nde Yeni Medya, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık bölümlerinde ders vermektedir.

X