Merhaba,
Meta Business Reklam Paneli ile ilgili 3 sorum var. Yanıtlayabilirseniz memnun olurum.
1) Business manager üzerinden açtığım reklamlarda hangi reklam türünü seçersem gelen mesaj sayılarında artış sağlarım ?
2) Instagram’da takipçimi arttırmaya devam etmek için takipçi reklamlarımı aktif etmek istiyorum. Hangi reklam türünü kullanmalıyım?
3) Business Manager’da Avrupa hedef kitleli reklam açtığımda “”10 Temmuz 2023’ten itibaren Avrupa Birliği’nde Yararlanan ve ödeme yapan tarafın bilgileri yakında yer alacak.” şeklinde bir metin karşıma çıkıyor. Bunun hakkında bir bilginiz var mı?
Merhaba Kürşat Bey,
Sorularınız oldukça önemli ve farklı amaçlarla dijital pazarlama yaparken ihtiyaç duyabileceğimiz yöntemleri kapsıyor. Bu nedenle olabildiğince kapsamlı yanıtlar vermeye çalışacağım.
Soru 1: Business manager üzerinden açtığım reklamlarda hangi reklam türünü seçersem gelen mesaj sayılarında artış sağlarım?
Gelen mesaj sayısını artırmak için birçok alternatif denenebilir. Ancak bunlar arasında Insatgram odaklı reklam çıkacaksak, “Trafik” ve “Etkileşim” reklamlarını önerebilirim. Trafik reklamı çıkıp, burada trafik hedefi olarak WhatsApp veya Messenger seçilebilir. Çok sayıda bu şekilde soru alabilirsiniz. Ayrıca “Etkileşim” reklamları ile de direkt mesaj ve yorumlar üzerinden mesaj alma şansınız olur. Hedef kitlenizi bu reklam amaçlarını deneyerek test edebilir, hangisi daha iyi dönüşüm (sizin örneğinizde satış) sağlıyorsa onunla yolunuza devam edebilirsiniz.
Soru 2: Instagram’da takipçimi arttırmaya devam etmek için takipçi reklamlarımı aktif etmek istiyorum. Hangi reklam türünü kullanmalıyım?
Takipçi artışı için Meta Business panelinden değil, doğrudan Instagram uygulaması üzerinden reklam çıkmanızı öneririz. Instagram uygulamasına giriş yaptıktan sonra, takipçi getirisi yüksek olacağını düşündüğünüz gönderilerin öne çıkartabilirsiniz. Bu gönderilerin altında yer alan “Gönderiyi öne çıkart” butonun tıklayarak, doğru hedef kitle, doğru hedef kitle büyüklüğü (2.500.000 – 10.000.000) ve doğru süre (en az 14 gün) ile iyi sonuçlar alabilirsiniz.
Bir takipçi maliyeti hedef kitleye, profilin son 12 gönderisine ve rekabete göre değişiklik gösterebilir. Örneğin Instagram’da @ankaragibisiyok hesabı için bir kullanıcı maliyetimiz 0,27 TL iken, @horecatrendcom hesabı için 1,3 TL olabildi.
3) Business Manager’da Avrupa hedef kitleli reklam açtığımda “10 Temmuz 2023’ten itibaren Avrupa Birliği’nde Yararlanan ve ödeme yapan tarafın bilgileri yakında yer alacak.” şeklinde bir metin karşıma çıkıyor. Bunun hakkında bir bilginiz var mı?
Avrupa Birliği’nin şeffaflık politikaları gereğince önce sosyal ve siyasi içerikli reklam veren sayfaların reklam bilgileri (örneğin bütçe ve faturayı ödeyen şirket adı…) paylaşılmaya başlanmıştı. Alınan son kararla artık sadece sosyal ve siyasal içerikli reklamların değil, ticari içerikli reklamların da reklam veren şirket bilgileri ile fatura ödeyen şirket bilgileri şeffaf şekilde kamuoyu ile paylaşılacak. Bu kapsamda herkes rakip şirketlerin bütçelerini de net olarak görme şansı yakalayacaklar.
Sizin karşılaştığınız uyarı, şirket bilgilerinizi tam olarak eklemeniz/düznelemeniz yönünde. Bu bilgileri girmezseniz, bir süre sonra reklam hesabınızın reklam verme hakları, geçici süreyle kısıtlanabilir.