Dijital Pazarlama Kitap Önerileri [2021]

Dijital pazarlama son yıllarda önemini oldukça artırmaya başladı. Bugün pek çok kişi ve şirket bu alanda kendisini olabildiğince geliştirmeye çalışıyor. Bu noktada dijital pazarlama kitap önerileri oldukça önem kazanıyor. Dijital pazarlama ve sosyal medya alanlarında kendinizi geliştirmek istiyorsanız, en güncel çalışmaların yer aldığı kitap tavsiyelerimizi dikkate almanızı öneririm.

Medya Akademi’nin sosyal medya ve dijital pazarlama eğitim programlarında kaynak olarak da kullanılan; teorinin yanı sıra işin pratik boyutlarının da yer aldığı kitapları aşağıda sizler için sıralıyorum…

1. Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya | Okan Yüksel

Dijital pazarlama ve sosyal medya alanında en güncel ve kapsamlı kitaplar arasında yer alan “Tüm Boyutlarıyla Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya” işin teori ve pratiğini detaylı şekilde ele alıyor. Rahatlıkla, son yıllarda okuduğum en iyi dijital pazarlama kitaplarından birisi diyebilirim. Alanında en çok satanlar arasında yer alan kitap, pazarlama alanına ilgi duyanlar, profesyoneller tarafından tercih ediliyor. Ayrıca pek üniversitede de ders kitabı olarak okutuluyor.

Tüm Boyutlarıyla Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya kitabı, T.C. Başbakanlık, T.C. Millî Savunma Bakanlığı, Anadolu Ajansı, İstanbul Okan Üniversitesi, Al Jazeera ve Medya Akademi gibi birçok kurum ve kuruluşta görev alan Okan Yüksel tarafından kaleme alınmış. Dijital pazarlama ve sosyal medya alanında birçok ulusal ödülün de sahibi olan Okan Yüksel, altı üniversitede dijital pazarlama, sosyal medya ve iletişim alanlarında ders ve konferanslar vermiş, alanında oldukça yetkin bir isim.

Kitapta, Okan Yüksel’in profesyonel deneyimlerini, güncel bilimsel araştırmalarla harmanlayarak ve çok sayıda uygulamaya da yer vererek sunduğu görülüyor. Kitap, herkes için önemli ve oldukça kapsamlı bir rehber niteliğinde.

Kitabı seçkin kitabevlerinden ve Kitapyurdu, D&R, Idefix, Amazon gibi online satış kanallarından edinebilirsiniz.

2. Dijital Pazarlama | Damian Ryan

Dijital pazarlama kitapları arasında, güncelliğini yitirse de, hala güçlü alternatiflerden birisi de Damian Ryan imzasını taşıyan “Dijital Pazarlama”.

İş Bankası Kültür Yayınları tarafından 2016 yılında Türkçe çevirisi yapılan Dijital Pazarlama kitabı kapsamlı bir rehber niteliği taşıyor ve sektörün en çok satan kitaplarından bir diğeri. Kitapta, online pazarlama için ölçüm yöntemleri, içerik stratejileri ve iç paydaş yönetimi gibi bölümler eklenmiş durumda. Kitap; sosyal medya, Google, mobil pazarlama, arama pazarlaması, bağlı ortaklık pazarlaması, e-posta pazarlamacılığı, müşteri kazanımı ve dijital pazarlama stratejileri gibi önemli konuları ayrıntılarıyla ele alıyor.

Ürün ve hizmetlerinizi piyasaya sunmak için hangi pazarlama kanallarını seçmeniz gerekir? Dijital pazarlamanın kökenlerini ve geleceğini şekillendiren trendler nelerdir? Rekabetle başa çıkmak ve yerinizi korumak için neler yapmalısınız? Tüm bu sorulara kitapta yanıt bulabilirsiniz.

Kitabın mevcut baskıları tükendiği için online kanallardan kitabı edinmek şu an için mümkün değil. Ancak seçkin kitabevlerinden kitabı edinebilirsiniz.

3. Pazarlama 4.0 | Philip Kotler

Pazarlama denildiği zaman akla gelen ilk isimlerden birisi Philip Kotler oluyor. Kotler, pazarlama alanındaki bilgi ve tecrübesini “Pazarlama 4.0” ile günümüz dünyasıyla harmanlıyor.

Kitapta şu soruların yanıtları aranıyor: Sektörünüzde daha yatay, kapsayıcı ve sosyal bir iş ortamına dönüşümün göstergesi olan trendler nelerdir? Pazardaki bu dönüşümlere ayak uydurmak için planlarınız nelerdir? Sektörünüzde bağlantılı müşterilerin çelişkili doğasını gösteren durumların bazıları nelerdir? Şirketiniz, gençlerin erken benimseyici ve trend belirleyiciler olarak oynadığı rollerden yararlanarak daha büyük bir fikir payı nasıl elde edebilir? Şirketiniz, kadınların evdeki etkisinden yararlanarak pazar payını nasıl büyütebilir? Şirketiniz, daha büyük bir gönül payı elde etmek için netandaşları nasıl saptayabilir ve onlardan nasıl yararlanabilir? Markanız dijital dünyada insandan insana bir dokunuşa dayalı güçlü bir farklılaşmayı nasıl geliştirebilir? Şirketiniz ortak yaratımı benimseyip döviz kuru benzeri fiyatlandırmadan yararlanarak ve topluluğu harekete geçirip sohbetleri teşvik ederek geleneksel dört P’den dijital dört C’ye nasıl geçiş yapabilir? İşbirliğine dayalı müşteri ilişkilerini benimsemek için müşteri hizmetleri stratejinizde yapılması gereken temel değişiklikler nelerdir?

Kitabı seçkin kitabevlerinden ve Kitapyurdu, D&R, Amazon gibi online satış kanallarından edinebilirsiniz.

4. Dijital Pazarlama Stratejisi | Simon Kingsnorth

Pazarlamanın dijital çalışma alanıyla ilgilenen bir diğer önemli kaynak iste Simon Kingsnrth imzası taşıyan “Dijital Pazarlama Stratejisi”. Modern pazarlamacının ölçülebilir ve hesap verilebilir işletme başarısı için dijital medya ile stratejik düşünmeyi nasıl uygulayacağını öğrenmesini amaçlayan kitap; bir dijital pazarlama stratejinizi oluşturmanın her aşamasında size yön göstererek bunları gerçekleştirmenizi sağlayacak temel unsurları kapsamakta.

Kitap dijital pazarlamanın temel tekniklerinin ve platformlarının analizini içermekte. Kitabın içerdiği konular arasında şunlar saylablir: sosyal medya, içerik pazarlaması, arama motoru optimizasyonu, kullanıcı deneyimi, kişiselleştirme, görüntülü reklam ve müşteri ilişkileri yönetimi.

Simon Kingsnorth dijital pazarlama stratejisini örnek olaylarıyla, grafiklerle, kontrol listeleriyle ve özetlerle canlandırmaktadır.

Kitabı seçkin kitabevlerinden ve Kitapyurdu, Amazon gibi online satış kanallarından edinebilirsiniz.

5. Dijital Pazarlama | Fiona Ellis ve Chadwick Dave Chafey

Kitap önerilerimizin sonunda ise Fiona Ellis ve Chadwick Dave Chafey imzalı “Dijital Pazarlama” kitabı var. 140 TL’lik fiyatıyla dikkat çeken kitap, birçok üniversitede ders kitabı olarak okutuluyor. 12 bölümden oluşan kitap içerisinde aşağıdaki başlıklar yer alıyor: 1. Dijital Pazarlamaya Giriş 2. Çevrimiçi pazar analizi: mikro çevre 3. Çevrimiçi makro çevre Bölüm 2: Dijital Pazarlama Stratejisi Geliştirme 4. Dijital Pazarlama Stratejisi 5.Dijital medya ve teknolojinin pazarlama karması üzerindeki etkisi 6. Dijital platformları kullanarak ilişkisel pazarlama Bölüm 3 : Dijital Pazarlama : Yürütme ve Uygulama 7. Çevrimiçi müşteri deneyimi sağlama 8. Dijital medya için kampanya planlanması 9. Pazarlama iletişimlerinde dijital medya kanalları kullanma 10. Dijital kanal performansını değerlendirme ve geliştirme 11. İşletmeden tüketiciye dijital pazarlama uygulaması 12. İşletmeden işletmeye dijital pazarlama uygulaması.

Kitabı seçkin kitabevlerinden ve Gazi Kitabevi gibi online satış kanallarından edinebilirsiniz.

X