fbpx

Medya Akademi‘nin sosyal sorumluluk ve bir vefa projesi olarak gördüğü “Türkiye Reklam Arşivi” ile Türkiye reklamcılık tarihine ışık tutan çalışmalar dijital ortama taşınarak, ücretsiz erişime açıldı. www.medyaakademi.com.tr/arsiv adresinden erişilebilen projeyle ilgili Medya Akademi Genel Koordinatörü Okan Yüksel ile konuştuk.

Proje hakkında açıklamalarda bulunan Yüksel, “Türkiye Reklam Arşivi, Medya Akademi’de tüm ekip olarak heyecanla başlayıp, geliştirdiğimiz bir proje. Medya Akademi’de dijital pazarlama, e-ticaret ile internet reklamcılığı alanında eğitim ve danışmanlık hizmetleri sunarken, işin geçmişine de dönüp bakmamız gerektiğini düşündük. Türkiye reklamcılık alanında güçlü bir tarihe, gerçekten çok iyi eserlere sahip. Türkiye Reklam Arşivi ile bunu bir kez daha ortaya koymak, reklamcılık alanında mükemmel işler çıkartmış ustalarımızı bu proje ile tekrar anmak istedik.” dedi.

1940’lardan Bugüne 2.500 Reklam

Türkiye Reklam Arşivi’nde 01.01.2022 tarihine kadar en az 2 bin 500 eserin yayınlanmasının planlandığını belirten Yüksel, eserlerin sahaflardan ve özel koleksiyonlardan derlendiğini belirtti.

Yüksel, şunları kaydetti: “Proje kapsamında 1940’lı yıllardan bugüne uzanan yüzlerce eseri derledik. Bu konuda İstanbul, Ankara, İzmir ve Adana’da onlarca sahafı ziyaret ettik, detaylı incelemelerde bulunduk. Türkiye’nin dört bir yanındaki sahaflarla iletişime geçtik. Ayrıca projeye özel koleksiyonlarındaki reklamları bağışlayan doslarımız da oldu. Bu şekilde iyi bir arşiv derledik ve önümüzdeki senenin sonuna kadar bu reklamlardan en azından 2 bin 500 tanesini tarayıp, dijitale aktarmayı planlıyoruz.”

Mükemmel Tepkiler ve Destek Mesajları Aldık

Projenin yayınlandığı sayfanın kısa sürede on binlerce ziyaretçi çektiğini vurgulayan Yüksel, “Proje yayınlandıktan sonra mükemmel tepkiler aldık. Beklediğimizden çok daha fazla ilgi gösterildi. Öyle ki projenin yayınlandığı sayfaya bir süre yoğunluk nedeniyle erişim problemleri yaşandı. Sitenin bant genişliğini artırmak, daha büyük bir sunucuya geçmek durumunda kaldık. Tabii ki bundan büyük mutluluk duyduk. Sosyal medyadan çok iyi destek mesajları geldi. Ayrıca Türkiye’de üniversitelerden destek görmek de bizi mutlu etti. Birçok üniversite Medya Akademi ile iletişime geçerek projeyi desteklediklerini kaydetti. Proje, Türkiye’deki birçok üniversite kütüphanesinin dijital altyapısına entegre edildi.” dedi.

Hedef: Türkiye’nin İlk Reklam Müzesini Açmak

Medya Akademi Genel Müdürü Elif Akın Yüksel ise proje kapsamında gelen tepkilerden oldukça mutlu olduklarını belirterek, amaçlarının önümüzdeki 5 içerisinde Türkiye’nin ilk reklam müzesini açmak olduğunu kaydetti.

Elif Akın Yüksel, “Proje kapsamında öncelikle eserleri derledik ve bunları dijitale aktararak ücretsiz erişime açtık. İkinci aşamada iyi şartlarda koruduğumuz bu eserlerin asıllarıyla Türkiye’nin 5 büyük kentinde sergi açmayı planlıyoruz. Sonrasında ise Türkiye’nin ilk reklam müzesini açmayı hedefliyoruz.” dedi.

Projeye Eser Bağışı Yapılabiliyor

Projeye eser bağışı yapılabildiğini de kaydeden Yüksel, katkı sağlamak isteyen gönüllülerin en az 50 yıllık basılı reklamları Medya Akademi Ankara Ofisi’ne (Kızılırmak Mah. Dumlupınar Bulvarı No:3C1-160 Çankaya/Ankara – Tel: 0312 419 66 42) kargolayabileceklerini ya da tarayarak dijital versiyonlarını arsiv@medyaakademi.com.tr adresinden kendilerine iletebileceklerini belirtti.

X