Google Trends ile Potansiyel Müşterilerinizi Tanıyın
- 30/03/2020
- Yayınlayan: Aslı Gökdemir
- Kategori: Dijital Pazarlama
Dijital pazarlama potansiyelinin farkına varan ve Google Trends gibi birçok dijital aracı aktif şekilde kullanan işletmeler potansiyel müşterilerine kolaylıkla ulaşabiliyor. Bu işletmeler, Google ve benzeri şirketlerin ücretsiz olarak sunduğu analizlerle satışlarını artırabildiği gibi markalarını daha da tanınır hale getirebiliyor.
Google Trends ile müşterilerinizin neyi, nereden ve ne zaman istediklerini; müşterilerinizin, internette araştırdığı kelimeleri kolaylıkla ve ücretsiz olarak öğrenebilirsiniz. Örneğin kadın giyim ürünleri satıyorsanız, bu ürünlerin ne zaman, hangi kelimelerle ve hangi şehirde arandığını öğrenebiliyorsunuz. Bu da dijital pazarlama kampanyalarınız için önemli bir kılavuz oluyor.
Google Trends müşterilerinizin taleplerini analiz ediyor
Müşterilerinizin hangi kelimeleri, hangi zaman dilimlerinde ve nerelerden aradığını görmenize yardımcı bir araç olan Google Trends‘in sunduğu avantajlardan faydalanmanızı öneririm.
Google Trends, arama kelimelerinin ne sıklıkla aratıldığını gösteren ücretsiz bir Google servisidir. Gün içindeki popüler aramaları görebilir, istediğiniz anahtar kelimeleri aratarak tarih aralığına göre hangi dönemlerde kelimelerin daha çok aratıldığını da istatistiksel olarak görebilirsiniz.
Anahtar kelimeler içerik üretmenize yardımcı oluyor
Yukarıdaki örnekte görüldüğü gibi Google Trends Türkiye ya da dilediğiniz bir ülkedeki trendleri görmenizi sağlıyor. Örneğin Türkiye’de pandemi döneminde pijamaya olan ilgi artarken abiyeye olan ilgi azalıyor. Bu veri tekstil sektöründe üretim yapan şirketler ve ayrıca içerik üreticiler için oldukça önemli. Bunun gibi çok sayıda farklı alanda tarama yapabiliyorsunuz.
Farklı bir örnek vermek gerekirse; örneğin ‘saç dökülmesini’ önleyecek bir şampuan üreten firma ya da bu ürünleri satan bir kozmetik firması olduğunuzu varsayalım. Hangi dönemlerde kampanyalar yapacağınızı, satışlarınızı nasıl artırabileceğiniz konusunda analizlere ulaşmanız mümkün. Google Trends’in saç dökülmesi üzerine ülkemizdeki arama verilerine ulaşabilirsiniz. Google Trends’in verilerine göre ‘saç dökülmesi’ en çok sonbahar ve yaz aylarında gündeme geliyor. Bu demek oluyor ki müşterileriniz en çok sonbahar ve yaz aylarında Google’da ‘saç dökülmesi’ araması yapıyor.
Bu analizleri dikkate alan işletmeler, web sitelerini destekleyen bloglarında bu konuyla ilgili uzmanlardan görüş aldığı bir yazı kaleme alabilir, e-bültenlerinde saç dökülmesi konusunu işleyebilir. Saç dökülmesi birçok sebepten olabilir; mevsimsel olabildiği gibi, hava koşulları, stres düzeyi, kişinin vücut yapısı, kan değerleri gibi birçok faktöre bağlıdır.
Markanıza olan güveni sadakati içeriğiniz sağlıyor
Web sitenizdeki içerikler, e-bültenleriniz, sosyal medya hesaplarınızda uzman görüşten alınan destekle oluşturduğunuz içerikler markanıza olan güveni artıracaktır. Satışlarınızda kampanyalar yapabilir, hatta sosyal medya hesaplarınızda saç dökülmesi etiketiyle paylaşımlarda bulunarak müşterilerin ilgisini markanıza çekebilirsiniz.
Düşük bütçelerle dijitalde başarı elde etmek sanıldığından da kolay. Google Trends sayesinde elde ettiğiniz analizlerle, ziyaretçilerin ne zaman ne istediğini anlayabilir, aradıkları içeriği oluşturup paylaşabilir, A/B testleri yaparak gerektiğinde taktik değiştirebilirsiniz.