fbpx

Türkiye internet kullanıcı sayısı her geçen yıl artmaktadır. 2020 itibariyle Türkiye, nüfusunun %72’sinin internete erişimi var ve bu oranla Türkiye internet erişiminde Dünya sıralamasında 31. ülke. Dünyada 200’e yakın devlet olduğunu düşünürsek, bu kötü bir yer değil.

Türkiye internet kullanıcı sayısı alanında küresel sıralamada üstlerde yer aldığı gibi, 07 saat 15 dakika ile internette en fazla zaman geçiren 14. ülke. Türkiye’de ortalama bir kullanıcı 7 saat, 15 dakikasını internete ayırıyor.

Peki, internette neler yapıyoruz? Ağırlıklı olarak sosyal medyada zaman geçiriyoruz. Öyle ki 82 milyonu aşkın nüfusun %63’ü (52 milyon kişi) aktif olarak sosyal meda kullanıyor. Bu kişilerin 44 milyonu sosyal mecralara akıllı cep telefonlar gibi mobil cihazlarla erişiyorlar.

Türkiye’de internete erişen kişi sayısı da yıldan yıla büyük artış gösteriyor. 2018’den 2019’a geçerken bu sayı %9.3 artıyor. Yani sadece 1 yılda 5 milyon kişi daha internet kullanıcıları arasındaki yerini alıyor.

Türkiye’de yoğun olarak internet kullanıyoruz. “Ne sıklıkla internete bağlanıyorsunuz?” sorusuna yanıt verenlerin %84’ü her gün” diyor. Haftada en az bir kez diyenlerin oranı %12 iken ayda en az 1 kez diyenlerin oranı %2’de kalıyor. Kullanıcıların %2’si ise yılda en az bir kez internete eriştiklerini söylüyorlar.

Türkiye’de internet kullanıcılarının takip ettikleri web siteleri arasında arama motorları, sosyal mecralar ve haber siteleri yer alıyor.

SimilarWeb’in istatistiklerine göre Türkiye’deki en popüler siteler şu şekilde sıralanıyor: Google, YouTube, Facebook, Instagram, Twitter, Sahibinden, Sabah Gazetesi, Hürriyet Gazetesi, Sözcü Gazetesi, Ekşi Sözlük.

Türkiye’nin En Popüler 10 Web Sitesi

Web Sitesi

Kategori

1

Google

Arama Motoru

2

YouTube

Sosyal Medya

3

Facebook

Sosyal Medya

4

Instagram

Sosyal Medya

5

Twitter

Sosyal Medya

6

Sahibinden

Online Pazaryeri

7

Sabah Gazetesi

Haber Sitesi

8

Hürriyet Gazetesi

Haber Sitesi

9

Sözcü Gazetesi

Haber Sitesi

10

Ekşi Sözlük

Sözük

Türkiye’nin bilgi ve iletişim teknolojilerini, özellikle interneti ve sosyal medyayı bu kadar sevmesi ve yoğun olarak kullanması  aslında şaşırtıcı bir durum değil.

TÜİK verilerine göre Türkiye’de oldukça genç bir nüfus  var ve gençler yeni teknolojilere ve yeni mecralara en hızlı ayak uyduran kesim. Yaş ortalamasının 30 olduğu bir ülke olan Türkiye’nin YouTube, Instagram, Facebook ve Twitter gibi mecraların kullanımında genellikle yaşlı bir nüfusa sahip olan Avrupa’da birinci olması oldukça normal ve anlaşılabilir bir durum.

Dünya genelinde ve özellikle Türkiye gibi yoğun kullanımı olan her ülkede internet hemen her sektör için önemli bir potansiyel arz ediyor. Bu potansiyeli habercilik amacıyla kullanmak gazetecilere ve medya kuruluşlarına çok önemli avantajlar sağlıyor.

Okan Yüksel

Medya Akademi kurucusu Okan Yüksel; Uludağ Üniversitesi'nde Uluslararası İlişkiler, Anadolu Üniversitesi'nde Medya ve İletişim öğrenimi gördü.

Dijital pazarlama ve sosyal medya alanlarında birçok ödülün sahibi olan Okan Yüksel, ulusal ve uluslararası medya kuruluşlarının sosyal medya ekiplerinde yer aldı. Birçok ulusal ve uluslararası medya kuruluşunun sosyal medya hesaplarının kuruluşunu, yönetimini koordine etti.

Al Jazeera, Anadolu Ajansı gibi medya kuruluşlarının yanı sıra T.C. Başbakanlık ve Millî Savunma Bakanlığı gibi kurumlarda sosyal medya danışmanı ve sorumlusu olarak görev aldı.

Okan Yüksel’in Türkiye'deki pek çok üniversitede ders kitabı olarak okutulan “İnternet Gazeteciliği ve Blog Yazarlığı” ile “YouTube ve Video Blog Rehberi” adlı kitapları bulunmaktadır.

Okan Yüksel, halen "Türkiye'nin yeni medya okulu" Medya Akademi'nin koordinatörlüğünü sürdürmektedir. Medya Akademi, 2015'ten bugüne dijital pazarlama ve sosyal medya alanında Türkiye'nin öncü eğitim ve danışmanlık şirketleri arasında yer almaktadır.

Okan Yüksel, Medya Akademi'nin yanı sıra İstanbul Okan Üniversitesi'nde Yeni Medya, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık bölümlerinde ders vermektedir.

Yorumunuz:

%d blogcu bunu beğendi: