fbpx
Medya Akademi, Ankara Ofisi
ODTÜ Teknokent

Instagram’ın Kuruluşu ve Gelişimi

Instagram’ın kuruluşu, 2010 yılında gerçekleşiyor. Bugün dünyanın en popüler sosyal mecraları arasında sayılan uygulama Amerika Birleşik Devletleri’nin en prestijli üniversitelerinden olan Stanford mezunu Kevin Systrom ve Mike Krieger tarafından kuruluyor.

Oldukça genç yaşta Instagram’ı kuran Systorm ve Krieger, fotoğrafları kolayca düzenleyen ve bunu ağınızla paylaşmanıza olanak sağlayan bir uygulama geliştirme fikriyle yola çıkıyor. Instagram’ın kuruluşu internet kullanıcılarından oldukça iyi tepkiler alıyor. Başarılı ikili bu fikri en iyi şekilde pratiğe dönüştürerek bugün dünyanın en fazla kullanılan fotoğraf filtreleme ve paylaşım uygulamasını geliştiriyorlar.

Instagram, mobil bir uygulama olmasına ve tüketicilerin uygulama tabanlı sosyal ağlara alışık olmamalarına rağmen kısa sürede büyük ilgi görüyor. Kullanıcılar cep telefonları ile çektikleri sıradan fotoğrafları Instagram uygulamasının sunduğu filtreler ile oldukça güzel hale getiriyor. Bu fotoğraflar paylaşılmaya başlandığında ise bunları gören diğer insanlar da kendi fotoğraflarının filtreler vasıtasıyla güzelleştirmek istiyor. Bunun için ilk durakları Instagram oluyor.

Silikon Vadisi’nin gözdelerinden bir tanesi haline gelen Instagram, kısa sürede oldukça yatırım alıyor ve bu da şirketin güçlü bir altyapıya kavuşmasının önünü açıyor. Sonrasında ise Facebook, Instagram’ı 1 milyar dolara satın alıyor. Instagram’ın tarihindeki kırılma tam da bu aşamada, Facebook tarafından satın alınmasıyla yaşanıyor.

Merkezi San Francisco’da bulunan Instagram dünyanın en etkili sosyal mecraları arasında sayılıyor ve gücünü her geçen gün artırıyor. (Tiktok istisnasını görmezden gelirsek…) Dünyada kullanıcı sayısını en hızlı şekilde artıran uygulama Instagram oluyor.

Instagram ekibi, dünyada bir milyardan fazla insanın aktif olarak Instagram kullandığını belirtiyor ve bu insanları, sevdikleri insanlara ve şeylere daha da yakınlaştırmaktan gurur duyduklarını söylüyor. Instagram’ın insanlara dünyayı farklı görme, yeni ilgi alanları keşfetme ve kendilerini ifade etme konusunda ilham verdiğini kaydediyorlar.

Instagram Türkiye’de de yoğun olarak kullanılıyor. (Türkiye’de sosyal medya sitelerinin kullanım oranlarına “2020 Sosyal Medya Kullanıcı Sayıları” başlıklı makalemizden erişebilirsiniz.) Özellikle fotoğraf ve video içerik üreten haber kuruluşları için Instagram  çok önemli bir potansiyel sunuyor.

 

Türkiye’de Instagram Kullanım Alışkanlıkları

Instagram; YouTube’dan sonra Türkiye’nin en popüler 2. sosyal mecrası olarak dikkat çekmektedir. Türkiye’deki aktif internet kullanıcılarının %84’ü Instagram kullandıklarını belirtmişlerdir. Facebook Business Manager’dan derlediğimiz verilere göre, Instagram’ın Türkiye’deki aktif kullanıcı sayısı 38 milyon kişidir. Bu kişilerin %41’i kadın, %59’u erkektir.

Instagram gençlere ve kadınlara yönelik kampanyalar için etkili bir mecradır. Kullanıcılarının büyük bölümünü gençler ve kadınlar oluşturur. Instagram, (%68 kadın oranına sahip) Snapchat’ten sonra, Türkiye’de kadınların yoğun olarak kullandığı ikinci sosyal mecradır.

Instagram kullanıcı sayısı artış göstermektedir. 2018-2019 döneminde Facebook’un aktif kullanıcı sayısında %2.3’lük bir düşüş yaşanmasına rağmen Instagram %2.7’lik bir artış yakalamıştır. Instagram kullanıcı sayısı sadece 1 yılda %2.7 artış göstermiştir.



Bir yorum yazın