Merhaba, pek çok kişi “Metaverse’de yer almak istiyorum. Ne yapmam gerekir?” diye firmamıza başvuruyor. Bu konuda, müşterilerimize ne demeliyim?
Merhaba Belma Hanım,
Metaverse; Instagram ve WhatsApp gibi pek çok platformun da sahibi olan Facebook‘un üst yapılanmasına adını “Meta” olarak değiştirmesiyle oldukça popüler ve tartışılan bir konu olmaya başladı. Dijital pazarlamanın da ilgi alanına girdiği için sizin gibi ben de pek çok danışan ve öğrencimden bu konuda soru aldım.
Açıkcası bu konudaki şahsi görüşüm, şu anda Türkiye’de metaverse konusunda yapılan yatırımların büyük bölümünün herhangi bir geri dönüşü olmayacağı yönünde. Yapılan yatırımların büyük bölümünü çöpe atılmış para olarak görüyorum. Hatta metaverse alanında yatırım yaptığını düşünenlerin, dijital pazarlamada bu kadar fırsat varken bunları neden değerlendirmediğini anlamıyorum.
Oluşturulan sanal evrenlerde arsa ve benzeri şeyler almak şu an için büyük risk. Burada önemli olan hangi sanal evren(ler)in gerçekten yarınlarda da var olacağı ve aktif olarak kullanılacağı. Oluşturulmaya çalışılan bu sanal evrenlerin büyük bölümü yakın gelecekte yok olacak. Haliyle sizin yatırımınızın da bir geri dönüşü olmayacak. Benim önerim şu an için beklemek ve bu alandaki büyük oyuncuları izlemek. Meta (Facebook) gibi büyük oyuncuların açıklamaları ve eylemleri takip edilerek, ilerleyen dönemde daha sağlıklı yatırımlar yapılabilir.
Metaverse konusunda Medya Akademi Blog’ta Ecem Koçer’in bir makalesi var. Ayrıca bunu da okumanızı öneririm: https://medyaakademi.com.tr/2022/02/08/metaverse-nedir/