Instagram’da Meta Business üzerinden satış odaklı dönüşüm reklamları çıkıyoruz. Ancak bu reklamlar satış sağlasa da takipçi sayımızı istediğimiz düzeyde artırmıyor. Bu noktada Instagram uygulaması üzerinden “Gönderi Öne Çıkar” reklamları çıkmayı planlıyoruz. Bu ne kadar faydalı? Önerir misiniz? Eğer bu reklamları da çıkmamız gerekiyorsa nelere dikkat etmemiz gerekli?
Merhaba Eda,
Instagram hesabınızın takipçi sayısını artırmak için uygulama üzerinden reklam çıkmak doğru bir adım. Bu şekilde Meta Business (Eski adıyla: Facebook Business) üzerinden çıktığınız reklamlardan daha fazla takipçi kazanırsınız. Amacınız sadece takipçi kazanmak ise Instagram uygulaması üzerinden “Gönderiyi Öne Çıkar” butonuna tıklayarak reklam vermeni öneriyorum.
Instagram uygulaması üzerinden doğrudan reklam yaparken göz önünde bulundurulması gereken 3 temel nokta var. Bunlar:
1. Reklamlarınızın en az 7 gün yayında kalması.
2. Hedef kitle seçiminde 2 milyon ila 10 milyon arasında bir kitle oluşturulması.
3. Reklam bütçenizin sektör ortalamanızın üzerinde olması. İçinde bulunduğumuz dönem için bu miktar günlük en az 45-50 TL kabul edilebilir. (Ayrıca yılbaşı gibi özel günler yaklaşırken çıkılan reklam bütçelerini %20-30 oranında artırabilirsiniz.)
Son olarak şunu belirteyim: Reklamlarınız için mutlaka geri dönüşüm raporları tutun. Medya Akademi Blog’ta dijital pazarlama ve raporlama hakkında birçok makale bulabilirsiniz. Mutlaka incelemenizi öneririm: www.medyaakademi.com.tr/blog