fbpx
Medya Akademi, Ankara Ofisi
ODTÜ Teknokent

Pazarlama Odaklı Sosyal Medya İçerik Önerileri

Sosyal medyanın küçük işletmeler için potansiyel etkisi azımsanamaz. Ancak sosyal medyayı bir süredir kullanıyorsanız, muhtemelen standart ipuçlarının çoğunu zaten biliyorsunuzdur. Bununla birlikte, sosyal medyada ürün fotoğrafları yayınlamak ve müşteri sorularına yanıt vermek dışında yapabileceğiniz pek çok şey var. İşte her gün duymadığınız bazı sosyal medya pazarlama ipuçları.

Ürün Oluşturma Videoları Yayınlayın

Sosyal medyada ürünleriniz hakkında bilgi paylaşabileceğinizi ve paylaşmanız gerektiğini zaten biliyorsunuz. Ancak pek çok işletme müşterilerine ürünlerinin yapım aşamasının kamera arkasını göstermez. Bunu YouTube, Facebook, Instagram ve hatta Snapchat’te hızlı videolar aracılığıyla kolayca yapabilirsiniz.

Görüşler (Testimonials) için bir Hashtag başlatın

Görüşler, işletmelerin sosyal medyada paylaşmaları için de harika içerikler olabilir. Ancak bir tweet’e veya sosyal medya gönderisine sığacak kadar kısaltılabilecek referanslar bulmak zor olabilir. Bu nedenle, özellikle bu amaç için bir hashtag oluşturmayı düşünün ve ardından müşterilerinizi referanslarını bu formatta paylaşmaya teşvik edin. Daha sonra onların düşüncelerini doğrudan takipçilerinize gönderebilirsiniz.

Haftanın Çalışanını Onurlandırın

Sosyal medya, işletmenizin mutfağını paylaşmak için ideal bir mecradır. Çalışanlarınız da bunun büyük bir parçası olabilir. Bu nedenle bir haftanın veya ayın çalışanı programı başlatabilir ve en iyi ekip üyeleriniz hakkında sosyal medya kanallarında biraz bilgi paylaşabilirsiniz.

Belirli Aralıklarla Fotoğraf Paylaşın

Ayrıca düzenli fotoğraflar aracılığıyla ofisinizden görüntülerini de paylaşabilirsiniz. Yılda birkaç kez, insanlara bir gün boyunca neler olup bittiğine dair bir fikir vermek için belirli aralıklarla fotoğraf paylaştığınız bir gün / günler belirleyin.

Ürünlerinizi Kullanan Öğreticileri Paylaşın

Ürünlerinizle ilgili bilgi veya fotoğraf paylaşmanın yanı sıra, sosyal medyayı kullanarak insanlara ürünlerinizi nasıl kullanacaklarına dair hoş fikirler de verebilirsiniz. Böylece, bu benzersiz kullanımlardan veya fikirlerden bazılarını vurgulayan hızlı eğitimler oluşturabilir ve paylaşabilirsiniz.

Instagram’da Stop-Motion Videolar Hazırlayın

Stop motion videolar, bu eğitimlerden veya benzersiz fikirlerden bazılarını sergilemek için harika bir yol olabilir. Ya da bunları hikayeleri hızlı, benzersiz ve eğlenceli bir biçimde anlatmak için bile kullanabilirsiniz.

Kullanımdaki Ürünlerin Boomerang Görüntülerini Paylaşın

Boomerang, gerçekten hızlı gif benzeri videolar oluşturmanızı sağlayan bir Instagram uygulamasıdır. Bir hikaye anlatmak veya bir dizi adımı paylaşmak için yeterince uzun değiller, ancak bazı hareketleri göstermek için yeterli. Yani bazı durumlarda ürünlerin basit özelliklerini göstermek için kullanabilirsiniz.

Bir Grup Pinterest Panosu Başlatın

Pinterest’in içerik paylaşmak için çok faydalı bir mecra olduğunu zaten biliyorsunuz. Ancak grup panoları aracılığıyla hedef kitlenizle etkileşim kurmak için de isabetli bir yol olabilir. Müşterilerinizin ürünlerinizin kullanımdaki görüntülerini veya sadece sektörünüzle ilgili gönderileri paylaşabileceği bir pano başlatın. Ve kendi içeriğinizi de ekleyin.

Ürün Fikirlerini Paylaşmak için Diğer Şirketlerle Ortaklık Kurun

Sosyal medya kampanyaları oluşturmak için diğer şirketlerle birlikte çalışarak bazı gönderilerinizin erişimini artırabilirsiniz. Ürününüzü başka bir şirketin ürünüyle birlikte kullanırken göstermeyi düşünün ve her ikiniz de bunu kanallarınızda paylaşabilirsiniz. Bu, özellikle yemek tarifleri veya kendin yap (DIY) projeleri gibi paylaşımlar için faydalı olabilir.

Çalışanlarınızın Hesaplarınızı Devralmasını Sağlayın

Sosyal medya hesaplarınızı her gün aynı kişilerin yönetmesi bir süre sonra tekrara düşmeniz anlamına gelebilir. Ancak, şirketinizin farklı bir görünümünü paylaşmak için farklı çalışanların hesaplarınızı zaman zaman devralmasını sağlayarak biraz değişiklik yapabilirsiniz.

Müşterilerinizin Hesaplarınızı Devralmasını Sağlayın

Ayrıca, ürünlerinizi veya hizmetlerinizi nasıl kullandıkları da dahil olmak üzere en sevdikleri içeriklerden bazılarını paylaşmak için hesaplarınızı bir günlüğüne devralacak bir müşteri veya takipçi seçtiğiniz bir yarışma veya promosyon düzenleyebilirsiniz.

İnsanlara Takip Etmeleri İçin Başka Hesaplar Önerin

Sosyal medya takipçilerinizin çoğu, sektörünüzle bir şekilde ilgili olan diğer markaları da takip ediyor. Bu nedenle, faydalı bulabileceklerini düşündüğünüz başka hesaplar önererek onlar için bir değer katabilirsiniz.

GIF’lerle Kişilik Katın

Twitter ve diğer sosyal platformlarda, gönderilerinize GIF görselleri ekleme fırsatınız vardır, bu da gönderilerinize bir nebze olsun kişisellik ve hareket katabilir.

Yinelenen Bir Karakter Yaratın

Şirketinizin bir maskotu, logosu, hatta şirketinizi gerçekten temsil eden bir evcil hayvanı veya ofis dekorasyonu varsa, bunu sosyal medya paylaşımlarınızda takipçilerinizin kolayca tanıyabileceği ve etkileşime girebileceği bir tür yinelenen karakter olarak kullanabilirsiniz.

Fotoğraf Gönderimi İsteyin

Sosyal medya kanallarınızda paylaştığınız içeriğin her zaman doğrudan sizden gelmesi gerekmez. Müşterilerinizden düzenli olarak ürünlerinizin veya sektörünüzle ilgili herhangi bir şeyin fotoğraflarını paylaşmalarını isteyebilir ve ardından bu fotoğrafları paylaşabilirsiniz.

“Caption This” Yarışması Düzenleyin

Takipçilerinizin eğlenebileceği bazı fotoğraflar da paylaşabilirsiniz. Ekibinizin komik bir fotoğrafını veya popüler kültürle ilgili bir fotoğrafı paylaşın ve takipçilerinizden altyazı fikirlerini isteyin, ardından en iyilerini paylaşın.

Kendi Meme’nizi Yaratın

Kulağa aptalca gelebilir, ancak memler size sosyal medya kitlenizle eğlenceli içerikler paylaşma fırsatı da verir. İşletmenize veya sektörünüze bir şekilde uyabilecek popüler bir meme varsa, kendi başlığınızı oluşturun ve takipçilerinizle paylaşın.

Snapchat’te Soru-Cevap Düzenleyin

Sosyal medya, müşterilerin sorularını yanıtlamak için harika bir yol olabilir. Ancak bundan daha da derine inebilir ve takipçilerinizin Snapchat’te size herhangi bir şey sorabileceği ve ardından bu soruları uygulamadaki hızlı kliplerde yanıtlayabileceği bir soru-cevap oturumu düzenleyebilirsiniz.

Trivia Soruları Sorun

Takipçilerinizle etkileşim kurmanın bir başka yolu da şirketiniz veya sektörünüz hakkında bazı önemsiz sorular sormaktır. Doğru yanıt veren bir takipçinize bir tür ödül bile verebilirsiniz.

Şirketinizin Tarihini #tbt’de Kutlayın

Throwback Thursday veya #tbt, Twitter ve Instagram’da insanların geçmişe dönük fotoğraflar paylaştığı haftalık bir hashtag’dir. Her hafta perşembe günleri ya da sadece ara sıra eski fotoğraflarınızı paylaşarak işletmenizi bu etkinliğe dahil edebilir ve geçmişinizi paylaşabilirsiniz.

Haftalık Seri Başlatın

Ayrıca sosyal medya paylaşımları için #tbt gibi kendi haftalık temanızı da oluşturabilirsiniz. Sektörünüze uygun bir şey bulun ve bunu her hafta devam ettirin. Hatta takipçilerinizi de katılmaya teşvik edebilirsiniz.

Mülakat Müşterileri

Röportajlardan harika çevrimiçi içerikler elde edebilirsiniz. Müşterilerinizden bazılarıyla kısa bir video veya metin röportajı oluşturabilir ve daha fazla insanın katılımını sağlamak için sosyal medyada paylaşabilirsiniz.

Tuhaf Bayramları Kutlayın

Sosyal medyada tatil promosyonları yaygındır. Ancak büyük olanları beklemek zorunda değilsiniz. “Korsan Gibi Konuş Günü” türünden tuhaf tatiller bile ilginç içerikler oluşturabilir.

Sektör Güncellemelerinin Bir Listesini Derleyin

Her hafta veya ayda bir, takipçilerinizle veya sektörünüzle ilgili güncellemelerin bir listesini hazırlayın ve ilgili hesapları etiketleyin.

Düzenli Zoom Düzenleyin

Google+, Periscope, Facebook, Zoom ve diğer sosyal platformlar canlı yayın yapmanıza olanak tanır. Böylece izleyicilerinizle haftalık ya da aylık canlı yayınlar yapabilirsiniz. Belirli bir program yapın ki insanlar ne zaman yayın yapacağınızı bilsinler.

Sneak Peeks yayınlayın

Ayrıca, takipçilere yalnızca kısmi bir görünüm verdiğiniz yeni ürünlerin veya tekliflerin bazı ön gösterimlerini de yayınlayabilirsiniz. Daha sonra, müşterilerin daha fazla katılımını sağlamak için ne yayınlanacağını düşündüklerini tahmin etmelerini bile isteyebilirsiniz.

Bir Hayır Kurumunu veya Davayı Destekleyin

Müşteriler sosyal bilince sahip işletmeleri sever. Bu nedenle, sosyal medyayı önemli amaçlar hakkında haber yaymak veya farklı yardım kuruluşları hakkında bilgi paylaşmak için kullanabilirsiniz.

Canlı Tweet Etkinlikleri

İşletmeniz için etkinliklere katıldığınızda veya sektörünüzle ilgili televizyonda yayınlanan bir etkinlik olsa bile, takipçilerinizin katılımını sağlamak için tüm etkinlik boyunca tweet atabilir veya paylaşım yapabilirsiniz.

Instagram Fotoğraflarını Özel Bir Hashtag’den Repost Edin

Instagram’da, müşterilerinizin veya takipçilerinizin şirketiniz veya sektörünüzle ilgili görseller için kullanabileceği özel bir hashtag başlatabilirsiniz. Ardından bu etiketlere göz atabilir ve kendi hesabınızda yeniden yayınlamak için görseller bulabilirsiniz – tabii ki izin alarak!

Influencer’ların Hesabınızı Devralmasını Sağlayın

Influencer’lar genellikle belirli bir niş veya sektörde önemli takipçileri ve etkileri olan diğer sosyal medya kullanıcılarıdır. Dolayısıyla, işinize uygun influencer’lar bulabilirseniz, taze içerik elde etmek ve erişiminizi artırmak için hesabınızı bir günlüğüne devralmalarını sağlayabilirsiniz.



Bir yorum yazın