fbpx
Medya Akademi, Ankara Ofisi
ODTÜ Teknokent

Pinterest Reklamları Ne Vadediyor? Pinterest’te Reklam Dönemi

Pinterest’in yalnızca bir ruh hâli panosu cenneti olduğu zamanları hatırlıyor musunuz? Eh, devir değişti. Klasik bir “Paraya ihtiyacımız var” hamlesiyle Pinterest reklam kervanına katıldı. CEO Ben Silbermann, reklamları “tadında, şeffaf ve konuyla ilgili” tutacakları sözünü verdi. Daha az “Şimdi Satın Al!” pop-up’ları, daha çok “Hey, bu oldukça havalı!” vibes gibi düşünün.

Başlangıçta, her şey “tanıtılan pinler” (reklamlar için süslü bir terim) ile deneme sürüşlerinden ibaretti ve kimse bir kuruş ödemek zorunda değildi. Cadılar Bayramı kostümleri için arama yaptığınızda Cadılar Bayramı kostümlerini göstermek gibi bir şey.

Akıllıca, değil mi?

Şimdi stratejiden bahsedelim. Pinterest yalnızca başka bir sosyal medya platformu değil; 478 milyon kullanıcısı olan bir görsel arama motoru. Markalar, kulak verin, çünkü bir sonraki büyük reklam oyununuz burada olabilir. Şunu hayal edin: Markanızın özünü yansıtan çarpıcı görseller, aslında yeni şeyler arayan kullanıcılara ulaşıyor.

Pinterest reklamları uygun maliyetli, tıklama başına ortalama maliyet sadece 1,50 dolar. Bu bir kahve gibi ama çok daha iyi bir yatırım getirisi var. Ayrıca, kullanıcılar Pinterest’te oturum başına ortalama 14,2 dakika geçiriyor. Bu, markanızla onların dikkatini çekmek için çok fazla zaman demek.

Ama bekleyin, dahası da var! Pinterest reklam seçeneklerinden oluşan bir smorgasbord sunuyor: Hikâye anlatımı için Fikir Pinleri, modayı takip edenler için Ürün Deneme Pinleri, katalog severler için Koleksiyon Reklamları, kararsızlar için Atlıkarınca Reklamları, doğrudan tüketiciye yönelik olanlar için Alışveriş Reklamları ve ayrıntılara önem verenler için Zengin Ürün Pinleri. Bu konuya bir el atın!

 

* “Pinterest Reklamları Ne Vadediyor? Pinterest’te Reklam Dönemi” başlıklı bu blog yazısı, Omar Akhtar’ın “The Power of Pinterest Ads” başlıklı makalesinden çevrilmiştir.



Bir yorum yazın