Influencer Nedir? Nasıl Influencer Olunur?
- 03/01/2023
- Yayınlayan: Elif Akın Yüksel
- Kategori: Sosyal Medya
Markaların sosyal medyada etki kapasitesi yüksek olan, influencer hesaplarla çalışıldığını sıklıkla görmekteyiz. Peki, tam olarak influencer nedir? Nasıl influencer olunur? Markalar neden influencer pazarlama çalışmaları yapıyor? Bu makalede bu sorulara ve daha fazlasına yanıt vereceğiz.
Influencer Nedir?
“Influencer” Türkçe’de “etkileyici” anlamına gelir ve genellikle sosyal medya veya diğer platformlarda popüler olan bir kişi veya kuruluş için kullanılır. Bu kişi ya da kuruluş, takipçisi olan büyük bir kitleye sahip olur ve genellikle belli bir konuda içerik üretir.
Sosyal medyada yüksek takipçisi olan bu kişi ya da kuruluşun tavsiyesi, önerisi ya da paylaşımı, takipçileri tarafından dikkate alınır ve insanların kararlarını etkiler. Bu nedenle, etkileyici bir kişi ya da kuruluş, takipçilerine güven verir ve onları belirli davranışlara yönlendirebilir. Örneğin bir influencer kitap önerdiğinde, o kitabın satışları artabilir.
Micro ve Macro Infulencer Nedir?
Micro influencer, genellikle 5 ila 20 bin takipçiye sahip olan ve belli bir konuda uzmanlaşmış olan kişilerdir. Bu kişiler, takipçilerine özel ve samimi bir bağ kurmayı tercih ederler ve takipçileri tarafından güvendiği için etkili olurlar.
Macro influencer ise daha büyük bir takipçi sayısına sahip olan ve genellikle daha popüler olan kişilerdir. Bu kişiler, genellikle bir marka veya ürünü tanıtmak için kullanılır ve etkisi daha geniş bir kitleye ulaşır. Ancak, bu kişilerin takipçileri arasında samimiyet düzeyi bir micro influencera göre daha düşüktür ve kimi zaman beklendiği kadar etkili olmayabilirler.
Her iki kategori de sosyal medya pazarlamasında, influencer marketing alanında yaygın olarak kullanılır ve her birinin avantajları ve dezavantajları vardır. Hangi kategoride olunursa olsun, önemli olan etkili bir şekilde takipçilere ulaşmak ve onları etkilemektir.
Dijital Pazarlamada Influencer Kullanımı
Birçok ulusal ve uluslararası marka, sosyal medyada influencerları kullanarak tanıtım kampanyaları düzenlemiştir. Doğru influencerlarla çalışan markaların kampanyaların büyük bölümü başarılı olmuştur. Aşağıda bu firmalardan bir bölümünü sizlerle paylaşıyoruz:
Nike: Nike, sosyal medya influencerlarını kullanarak, ürünlerini geniş bir kitleye tanıtmış ve marka bilinirliğini arttırmıştır. Özellikle, sporcu veya fitness tutkunları arasında popüler olan influencerları tercih etmiştir ve bu kişiler ürünlerini takipçilerine önermiştir.
GoPro: GoPro, sosyal medya influencerlarını kullanarak, ürünlerini doğa ve macera tutkunları arasında tanıtmış ve marka bilinirliğini arttırmıştır. Özellikle, doğa ve macera etkinliklerinde ürünlerini kullanan ve bunları paylaşan influencerları tercih etmiştir.
Sephora: Sephora, sosyal medya influencerlarını kullanarak, ürünlerini makyaj ve güzellik tutkunları arasında tanıtmış ve marka bilinirliğini arttırmıştır. Özellikle, makyaj uygulamasını ve ürünlerini paylaşan influencerları tercih etmiştir.
Trendyol: Türkiye’nin en büyük pazaryeri olan Trendyol, micro ve macro influencerlarla çalışarak; bu kişilerle komisyon anlaşmaları yapmış ve böylelikle satışlarını artırayı başarmıştır.
Bu örneklerde de görüldüğü gibi, başarılı olan firmalar, sosyal medya influencerlarını hedef kitlesine uygun olarak seçmiş ve ürünlerini bu influencerlar aracılığıyla tanıtmışlardır. Ayrıca, influencerların ürünlerini takipçilerine doğal bir şekilde önermelerini sağlamışlardır. Bu sayede, takipçiler arasında ürünlerine güven duyulmuş ve marka bilinirliği arttırılmıştır.
Nasıl Influencer Olunur?
Sosyal medya influencerı olmak için kesin bir yol haritası olmasa da, aşağıdaki önerilere dikkat edilerek influencer olmaya ilk adımları atabilirsiniz.
- Kendinize bir hedef belirleyin: Influencer olmak istediğiniz alanı belirleyin ve kendinizi bu alanda uzmanlaştırın. Örneğin, moda, güzellik, yemek, teknoloji gibi alanlar olabilir. Alanınız ne kadar dar ve dikey ise o kadar başarılı olursunuz. Örneğin Ankara ilgi alanına sahip insanları hedeflemek yerine Ankara’daki restoranlarla ilgilenen daha dar bir kesimi hedefleyin. (Örneğin; Ankara Gibisi Yok Instagram hesabı ve www.ankaragibisiyok.com adresli web sitesi oldukça dikey bir hedef kitleye hitap ediyor.)
- Bir sosyal medya hesabı açın: Influencer olmak için en azından bir sosyal medya hesabına sahip olmanız gerekir. Bu hesabı, hedeflediğiniz alanda paylaşımlar yaparak ve takipçi kitlesini büyüterek kullanabilirsiniz. Hesabınızın temel bileşenlerini tamamladığınıza, iyi bir içerik stratejisi oluşturduğunuza emin olun.
- İçeriğinizi planlayın: İçeriğinizi hedef kitlenize uygun olarak planlayın ve sürekli, periyodik olarak paylaşım yapmaya çalışın. İçeriğinizin kalitesi ve ilgi çekiciliği, takipçi kitlenizi büyütmenize yardımcı olacaktır.
- İletişim kurun: Sosyal medya hesaplarınız aracılığıyla takipçilerinizle iletişim kurun ve onların görüşlerine ve önerilerine açık olun. Bu sayede, takipçilerinizle samimi bir bağ kurabilir ve onların güvendikleri bir influencer olabilirsiniz.
- Markalarla işbirliği yapın: İletişim kurduğunuz markaların ürünlerini kullanarak ve bunları paylaşarak, markalarla işbirliği yapabilir ve onların ürünlerini tanıtımını yaparak para kazanabilirsiniz. Ancak, yaptığınız işbirliğinin doğal ve samimi olması önemlidir, aksi halde takipçileriniz tarafından güvenilir olmayabilirsiniz.
- Reklam yatırımları ile doğru kişilere ulaşın: Ne yazık ki Instagram veya YouTube gibi mecralarda artık reklam yapmadan, belirli bir kitleye ulaşma şansınız kalmadı. Mecralar, sizi daha fazla takipçi için daha fazla reklam vermeye yönlendiriyor. Bu noktada mutlaka dijital pazarlama, Google Ads reklamları ve Meta (Instagram ve Facbook) reklamları konusunda uzmanlaşın. (Bu alanda kendinizi geliştirmek için Medya Akademi’nin Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya Eğtimi‘ni inceleyebilirsiniz.)