Instagram’da reklam verdim fakat harcama sınırı düşük kalmış reklam durdu ve düzenledikten sonra tekrar yayınla yaptım. Şimdi yayında görünüyor fakat görüntülenme tıklanma sayısı sabit, artmıyor. Durdurup yeni reklam mı yayınlamalıyım böyle bir durumda?
Merhaba Betül Hanım,
Meta Business panelinde günlük öngördüğünüz reklam bütçesinin tamamı harcanmıyor ise problem genellikle hedef kitle seçiminde veya “optimizasyon ve yayın” kısmındaki ücret/teklif kontrolü bölümü olabilir.
İlgili problemlerle ilgili Meta’nın çözüm önerileri şu şekildedir:
Reklam Yöneticisi’nde, reklam setinizin düzenleme bölmesini açın ve şunları kontrol edin:
Tahmini Hedef Kitle Büyüklüğünüz.
- Çok dar bir hedef kitle, reklamlarınızın tam potansiyeliyle yayın almasını engelleyebilir.
Optimizasyon ve Yayın kısmındaki Ücret Kontrolü veya Teklif Kontrolü.
- Teklif üst sınırınızı veya ücret üst sınırınızı, seçtiğiniz optimizasyon olayına ulaşacak kadar yüksek belirlemiş olmanız gerekir. Teklif üst sınırınızın, açık artırmaları kazanmak ve optimize etmek istediğiniz sonucu elde etmek üzere verebileceğiniz en yüksek teklif tutarı olduğunu unutmayın. Ücret üst sınırınız, optimizasyon olayı için ödemek isteyeceğiniz ortalama tutardır ve Reklam Yöneticisi raporlarındaki ortalama sonuç başına ücret ile paralel olmalıdır.
Optimizasyon ve Yayın kısmındaki Reklam Yayını İçin Optimizasyon.
- Bazı optimizasyon olaylarının diğerlerinden daha fazla bütçe gerektirebileceğini (ör. bir dönüşüm ücreti, yönlendirme sayfası görüntülemesi ücretinden yüksek olabilir) aklınızda bulundurun. Bütçenizin, seçtiğiniz optimizasyon olayının ücretini karşılayacak kadar yüksek olmasına dikkat edin. Optimizasyon olayınızın ortalama ücretinin en az 10 katı büyüklüğünde bir günlük bütçe belirlemek, başlangıçta izleyebileceğiniz genel bir kuraldır. Örneğin, bağlantı tıklamaları için optimizasyon yapıyorsanız ve bağlantı tıklaması için ortalama ücretiniz 5 TL ise günlük bütçeniz en az 50 TL olmalıdır.
- Bütçenizi artırmak istemiyorsanız pazarlama hunisinin daha yukarısında kalan bir olay (ör. dönüşümler yerine yönlendirme sayfası görüntülemeleri) için optimizasyon yapmayı deneyebilirsiniz.
Detaylı bilgiyi www.facebook.com/business/help/666335734044063 sayfasından alabilirsiniz.
Tüm düzenlemeleri yaptıktan sonra, reklam hala çalışmıyor ise yeni bir reklam oluşturmayı deneyebilirsiniz. Öte yandan bazen dalgınlıkla reklam panelinin üst kısmındaki tarih aralığı yanlış seçilmiş de olabilir. Lütfen tarih aralığını da bu süreçte “Maksimum” yaptığınızdan emin olun.