Google Ads üzerinden, uygulama tanıtımı için bir kampanya başlattık ancak daha sonrasında Google, optimizasyon puanını yükseltmeye yönelik bazı ipuçları sundu. Bunlardan “farklı reklam grubu” eklemeyi yaptım. Bu reklam grubu için maliyet en başta başlattığım kampanyanın bütçesinden mi kesiliyor? Yoksa, ayrı bir şekilde mi fiyatlandırma alınıyor? Yani iki kere mi ücret almış oluyor? Bu konunun detaylarını paylaşabilir misiniz?
Merhaba Hazal Hanım,
Google Ads panelinde “farklı reklam grubu” eklediğinizde ayrıca bir ücretlendirme olmayacaktır. Bütçe konusunu Google Ads panelinde “Kampanya” aşamasında yapmaktayız. Farklı reklam grupları oluşturmak, “kampanya” aşamasında oluşturduğumuz bütçenin bu reklam grupları arasında paylaşılmasını rağlayacaktır. (Buna karşın her zaman reklam panelinizi düzenli kontrol etmenizi, harcanan/harcanmayan bütçeleri izlemenizi öneririm. Örneği teklif stratejinizi yanlış kurarsanız, bütçeniz hiç harcanmayabilir.)
Öte yandan Google Ads reklam panelinde “optimizasyon puanı” bize reklamımızla ilgili bilgi vermekle birlikte yanlış yönlendirmeler de yapabilmektedir. Örneğin Arama Ağı’nda sıralı eşleşme türünde eklediğiniz anahtar kelimeleri geniş eşlemeye çevirmenizi önerebilir. Bu nedenle her zaman Google önerilerini uygulamak durumunda değiliz. Dönüşüm ve sonuçları siz test ederek, doğru alternatifleri zaman içinde belirlemelisiniz.