fbpx
10. Yıl (2013 - 2024)
Medya Akademi, Ankara Ofisi
ODTÜ Teknokent
Telefon

Facebook İçerik Stratejileri ve Kitle Yönetimi

Facebook içerik stratejileri geliştirirken ve kitle yönetimi yapılırken bu mecranın özelliklerini dikkate almanız gerekmektedir. Facebook; Twitter gibi sık paylaşım yapılan bir sosyal mecra olmadığı için burada sadece özel, bu mecrada ilgi görecek ve etkileşime neden olacak içerikler paylaşılmalıdır.

Hangi içeriklerin ilgi gördüğü, etkileşime neden olduğu geçmişe yapılacak bir projeksiyonla belirlenir. Daha önce ilgi gören içerik türleri raporlardan görülür, takip edilir.

Facebook’ta ne zaman paylaşım yapmalıyız?

Facebook’ta günün her saati paylaşım yapılabilir. Ancak gün içerisinde belirli saat aralıklarında yapılacak paylaşımlar çok daha fazla kişiye ulaşabilir. 

Örneğin 19.30 ila 22.00 arası genellikle Facebook’ta en fazla kişiye ulaşılabilecek aralıktır. Özel içeriklerin bekletilmesi sorun olmayacaksa bu saat diliminde paylaşılması gerekmektedir. 

Facebook’ta ne sıklıkla paylaşım yapmalıyız?

Facebook’ta paylaşım sıklığı Twitter ve benzeri mecralara göre daha azdır. İdeal paylaşım aralığı yoğun içeriğe sahip bir sayfa için dahi 20 ila 40 dakikadan daha sık olmamalıdır.

Önemli: Paylaşılan bir içerik beklenenden fazla etkileşim alırsa sonraki paylaşım biraz daha beklenilerek yapılabilir. Paylaşılan içerik az etkileşim alırsa sonraki paylaşım için fazla beklemeyebilir, 30 dakika sonra yeni bir paylaşım yapabilirsiniz.

Facebook’ta paylaşım türleri nelerdir?

Facebook’ta üç tür paylaşım yapılabilir: Bunlar  “durum”, “fotoğraf” ve “video”dur. 

Bu üç tür içerik arasında en fazla etkileşim sırasıyla video, fotoğraf ve durum ile sağlanır. 

Önceliğiniz video, fotoğraf ve durum olmalıdır

Facebook’ta nasıl paylaşım yapılmalı?

Facebook’ta paylaşım yaparken, kısa ve etkileyici bir metne ihtiyacınız var. 

Facebook paylaşımlarınızdaki metin uzunluğu ile paylaşımlarınızın başarısı ters orantılıdır. Önerilen maksimum metin uzunluğu 70 karakterdir.

ÖNEMSEYİN: Metinleriniz kısa, öz ve etkili olmalı. Yazdığınız metin okuyucuda bir duygu, tepki yaratsın. Öykünüz, anlatımınız güçlü olsun.

Metnin en önemli noktaları: Başı ve sonu.

Metninizin başı, okuyucuyu konuya çekmelidir. En önemli aşamadır.

Metninizin sonu, okuyucuya istediğiniz eylemi yaptırmalıdır.

Daha Fazla Etkileşim = Daha Fazla Erişim

Paylaşımlarınızın yaratacağı etkileşimle, erişim oranınız doğru orantılıdır.

Ne kadar fazla etkileşim yaratabilirseniz, o kadar fazla kişiye ulaşırsınız. Bu nedenle kitlenizi eyleme geçirin. Soru sorun, fikirlerini paylaşmalarını isteyin,  tartışma yaratın.

Facebook’ta paylaşımlara link eklenmeli mi?

Tüm sosyal mecralar kullanıcıları sitede/uygulamada tutmayı amaçlar. Bu nedenle site dışına çıkan url paylaşımlarını diğerlerine göre daha fazla görmezden gelme eğiliminde olabilirler.

Eğer «derdinizi anlatabiliyorsanız» Facebook paylaşımlarınızda link kullanmamanızı öneririz.

Facebook paylaşımınızda illa link kullanmak gerekliyse, içeriği embed eklemek iyi bir alternatif olabilir. 

Bunun için url eklenir, içerik embed edilir ve sonrasında url tekrar silinir. Facebook’un resmi blogunda*, bu şekilde yaptığınız paylaşımların daha fazla kişiye ulaşacağı belirtiliyor.

Facebook’ta ve sosyal medyada güç: video

Tüm sosyal mecralar kullanıcıları sitede/uygulamada tutmayı amaçlar. Bu nedenle kullanıcıların tercihleri onlar için önemlidir.

Kullanıcılar yazıyı az okur, fotoğrafa az bakar ama videoyu bolca izler. Bu nedenle organik erişimi artırmanın önemli bir yolu kaliteli video yayınlamaktır.

Video yayınına önem ve ağırlık verin.



Bir yorum yazın